onsdag 19 februari 2014

Min klädstil m.m.

     Jag är helt galen när det gäller kjolar och klänningar. Det är bara det att alla som jag kan tänkas ha på mig är ganska dyra... Får väl sy själv då! Sen älskar jag ju strumpbyxor också. Det finns så otroligt många olika. Man kan matcha dem till allt. Har du ett par färgglada leggings eller strumpbyxor och en svart, vit eller grå klänning, asså, sååå snyggt. Strumpbyxor löser alla problem. De kostar inte alls lika mycket som jeans och man slipper försöka matcha likadana strumpor, för de finns ju på redan. Jag kan inte annat än älska strumpbyxor.
     Jag har alltid på mig strumpbyxor. Det var för nån vecka sen som jag hade jeans och typ alla reagerade på det. Jag är en sån som oftast inte märks, iallafall tror jag det, och nu så la dem flesta märke till att jag hade jeans. Det är ovanligt att se mig i jeans eftersom jag aldrig använder det.
     Jag tycker att det är tråkigt när alla har lika kläder på sig, samma märke på jeansen, lika modell på tröjan... Det blir ganska tråkigt. Det blir mycket bättre om alla vågade ha vad de vill och inte vad andra vill. Då skulle ju ingenting vara speciellt utstickande och flera skulle våga vara sig själv tror jag. Folk tycker inte att jag är konstig bara för att jag har strumpyxor och klänning. Inte vad jag vet iallafall. Vad man inte vet, lider man inte av. Haha, nä men jag vet ingenting om att någon tycker att jag är konstig för att jag har tights istället för jeans. Folk är van vid det nu.
     I sexan försökte jag ha samma stil som en tjej. Det gick inte så bra. Jag tyckte egentligen inte om det. Det såg snyggt ut på henne men egentligen ville ju jag inte ha det. Så det fungerade i högst två dagar.
     Våga sticka ut och stå upp för vad ni tycker om! Bara för att ni helt plötsligt har på er andra kläder en dag så ändrar ju det inte eran personlighet. Efter en vecka har nog de flesta vant sig att du har på dig lite annorlunda kläder än vad du haft innan.
     Ingen borde säga till vad du ska behöva ha på dig eller inte, då är det nog de som behöver ändra sig. Varför skulle jag sätta på mig jeans för att någon annan ville det? Det är ju ingen som vill det så jag har inget problem med det. Jag tror inte att andra skulle ha något sånt problem heller.
     Man kan få problem och det är lite tråkigt. Jag ska ta ett exempel på en person. Personen hade en stil som många var van vid. Personen flyttade från det stället där personen hade gått i skola och så och efter ett tag så började hen ändra stil. Helt annorlunda mot för vad personen  sett ut innan. Många tyckte att det var konstigt att hen inte såg ut som vanligt men jag tror att många bara var ovana att se personen se ut så. Det mesta lät negativt och det tycker jag är väldigt synd, men många reagerade nog på att hen flyttade och fick nya kompisar.
     Saken är den att folk kan tycka att det är konstigt när någon byter klädstil. Det är inget fel med det, jag skulle också tycka att det var konstigt om jag såg mig själv komma med grönt hår till skolan. Men personen sket fullständigt i vad alla andra sa och ser ut precis som hen vill. Den ända som har en åsikt om vad du ska ha på dig är du själv.

Puss<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar