måndag 3 februari 2014

Bästa helgen!

     Hahaha, asså... Nyss kom min pappa in i mitt rum och det första han säger är: "Är det ingen Magnus Uggla som spelas här ikväll?". Haha, jag lyssnar på en gammal Magnus Uggla-skiva hela tiden på stereon om jag inte har telefonen inkopplad vilket jag inte har ofta förutom nu då... Men just den skivan är det så fina låtar på och jag har lyssnat på den ett bra tag nu. Några veckor sådär. Haha,  lite kul att han la märke till det bara.
     Helgen började med att packa och sen göra tacos med mina bröder till oss och våra föräldrar. Det var faktiskt roligt. Jag brukar inte laga mat med någon förutom på hemkunskapen. Om jag lagar mat så är det oftast pannkaka. Tunn eller tjock, lite olika. Om det är tunnpannkaka så kan det bli ibland att en gör smet och nån annan steker av barnen men oftast bara jag. Storebrorsan gör ju helst mat själv. Jag förstår han. Han går restaurang och livsmedel och vill bli kock. Skulle jag tycka att det var så roligt att laga mat skulle jag inte vilja att någon som var yngre och inte lika erfaren skulle komma och stå i vägen när hen hackade grönsaker eller nåt.
     Igår var vi i Sandviken och det började med att jag satt och var toknervös. Det var inte för att jag skulle spela badminton. Det var för att jag skulle gå och säga hej till en person som jag har träffat en gång tidigare. Jag spelade mix i samma tävling med han förra året och kände att eftersom vi nu har pratat med varandra via facebook så måste jag ju säga hej åtminstone. Så jag satt och vänta på ett bra tillfälle att säga hej och det gick till slut. Haha, det var det värsta och bästa i helgen. I samma stund kom jag på hur mycket jag gillar dialekten de har i Karlstad. Jag var där i somras faktiskt. Vi var på väg hem från Göteborg. Vi stanna och shoppa lite. Men gillar deras dialekt iallafall. Okej, det hade inget med helgen att göra, tillbaka till ämnet.
     Första matchen var tjugo över elva och då körde jag singel mot en tjej som är skitbra. Hon tränar med tjejer som är typ bäst i Sverige eller nåt. Första set blev typ 21-3 till henne och andra 21-4. Men det är helt okej. Jag kämpade bra och var nöjd hela tiden. Nästa körde jag mot en tjej som jag kanske skulle ha vunnit över men nej. Det var ganska jämnt men jag kommer inte ihåg poängen. Sista matchen körde jag mot en till jätteduktig tjej (hon i mitten var också jätteduktig). Jag kommer inte ihåg poängen där heller men var ganska nöjd. Blev tyvärr lite sur på min bror för att jag inte orkade höra att någon sa: 'gör såhär' tre/fyra gånger innan den sa vad jag skulle göra sen. Men jag ville bara spela och inte prata med någon så. Det var bara mitt fel att jag lät sur men det är bara att jag förbättrar det tills nästa gång. Förut kunde jag knappt ha spelat en match innan jag började bli sur men det är mycket bättre nu.
     På kvällen skulle vi spela dubbel men vi vann på WO (walk over) så vi fick åka ner idag också. Vi körde en väldigt jämn match men förlorade. Men vi kom trea iallafall! Inte för att vi egentligen gjorde så mycket för att komma trea men hade vi fått mindre poäng hade vi kommit fyra. Är nöjd förutom att jag missa dem flesta bollarna. Var nog det vi förlorade mest poäng på. Bättre lycka nästa gång! För det handlar ganska mycket om tur.
     Nu är jag hemma iallafall. Hade hoppats på att träffa en kompis men det blev inte så. Nu ska jag göra lite läxor och sen läsa i en jättedålig bok som vi måste läsa i och sen soooova!!! Älskade sömn! Imorgon är det skola då. Men det är inte jättetråkigt. Först är det demokrati-tid. Det brukar vara ganska roligt. Direkt efter har vi svenska och det är helt okej. Sen har vi spanska och det är ju inte så jättekul men jag ska börja leta fakta på svenska om kiwi-fåglar som finns i NZ och översätta till spanska nån annan lektion. Sen har vi SO och det är ganska roligt för vi har prov om första världskriget den här veckan. Jag kunde typ allt när min kompis förhörde mig så det känns bra. En annan kompis sa till min lärare "det var ju inte jättemånga som dog i första världskriget egentligen" då svarade min lärare "nio miljoner, det är ju hela sverige" min kompis: "oj, då var det ganska många ändå...". Tänk er att det skulle bli krig och hela Sverige dog. Det var ju det för hundra år sen. Oj! Det var ju för hundra år sen! 1914-1918 var det ju! Det känns ju ganska häftigt att läsa om det då.
     Efter lunch har vi matte och det är ju roligt! Älskar matte! Efter det är det profil och det är skitkul! Jag ska inte glömma dansen nu bara. Jag hade glömt att ta med alla papper förra gången och då kunde ingen göra nånting för jag kom inte ihåg mina danser och de andra hade inte börjat än...
     Få en riktigt bra vecka nu! Gör den här veckan till den bästa någonsin. Den bästa du någonsin har haft!

(Jag skulle ha lagt till en bild men mobilen och datorn ville inte samarbeta! Ni får bilden i ett eget inlägg istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar