torsdag 8 maj 2014

Bollnäs, igen...

     Idag har vi varit i Bollnäs. Först fick vi måla en jättestor teckning med målarfärg och penslar eller svampar. Jag ville göra något som var lite "jag" men man skulle ändå se att man har tagit inspiration från en bild som vi fick välja själv. Då gjorde jag som en ram runt teckningen i mint-/babygrön. Utanför och innanför var det rosa. Ganska mörk rosa. Innanför var det också stora prickar i samma gröna färg. Den blev faktiskt bra.
     Sen blev det lunch och då åt vi på Torsberg, en gymnasieskola i Bollnäs. Det var fläskkarré och potatisgratäng, sååå gott! Det är den absolut godaste skolmaten som vi får. Vi hade en timmes rast då och vi gick till biblioteket och kollade på lite böcker där det fanns ungdomsböcker. Sen gick vi till fritidsgården som finns typ över biblioteket. Det är inte rakt ovanför men det är i samma byggnad en våning upp. Vi kollade på en film om nå hus som jag inte kommer ihåg vad de heter nu så klart. Men stora röda hus i Hälsingland, oftast på en gård med två till stora hus. Men hela grejen handlade typ om målningarna inne i de där husen.
     Sen åkte vi hem via Västansjö och kom till skolan typ vid tre. Då åkte jag moppe hem i spöregn. Kul... Nu sitter jag med ziperallen på. Så himla skön! Ikväll är det badminton-träning. Imorgon så ska jag och en kompis gymma men jag måste köpa nytt gymkort för mitt gick ut igår. Tänk att jag har varit på gymmet tjugo gånger den här vintern! Vi började kanske två eller tre veckor innan jullovet och gymmade inget på lovet. Sen tog det väl nån vecka innan vi började gymma igen (vi gymmar två gånger i veckan). Sen i februari kunde jag inte gymma på fyra veckor eftersom jag inte mådde så bra veckan innan vi åkte till NZ och sen var min kompis lite sjuk när jag kom hem. Veckan efter det hade vi dessutom prao och veckan efter det blev det nog inget heller. Så många veckor har gått bort men jag är glad med mina tjugo dagar! Sen har det ju blivit dagar som vi inte kunnat och så också. Men det blir mitt tredje tio-dagars-kort nu då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar