söndag 11 maj 2014

Gröna lund

     Igår var jag på gröna lund. Det var så sjukt roligt! Visst, vi splittrades och så, men jag tror att alla var glada i slutet ändå, och nöjda över dagen! Vi började med att åka tekopparna, jag var den enda som inte ville så då blev det så... Sen skulle de åka lyktan och det ville jag inte heller, men hellre att åka den än att titta på. De andra skrek och jag sa att om de inte slutar skrika så skulle jag gå där ifrån, det hjälpte inte...
     Efter det gick vi till de "större" karusellerna. Karusellerna som jag åkte var: pop-expressen, jetline, twister, radiobilarna, flygande mattan, katapulten, kättingflygaren (eller som typ alla här ifrån säger, slänggungorna), vilda musen, kvasten, kärlekstunneln, lyktan och tekopparna. Vi gick Lustiga Huset också. Jag ville inte åka Vilda musen heller, men min kompis ville så jag gjorde väl det då. Den är tråkig också känns det som att man ska tippa över kanten i svängarna. Jetline älskar jag! Det är typ den bästa bergochdalbanan som finns. Twister är väl sådär, rolig men ingen favorit. Jag skulle ha åkt Eclipse, men ingen ville göra det med mig... MÅSTE åka den nästa år. Samma sak med Frittfall. Ingen av dem har jag åkt förut. Jag hade inte åkt Katapulten heller men den var ju superkul! Vilken kick man fick efter den asså! Jag skulle ha åkt Insane också, men så klart så skulle den vara trasig! Det känns som att den är trasig hela tiden... Det känns därför lite läskigt att åka den men samtidigt inte. Jag har inte åkt Insane heller så det ska bli kul att göra det om typ ett år då... Om jag inte åker på hösten i nian, vilket är nu till hösten.
     Det där gjorde den här månaden! Så sjukt kul! Knäppte tyvärr inga kort, men, men. Det var ju inte därför jag åkte dit ;). Have a good time! See ya!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar