tisdag 6 maj 2014

Tidig dag idag!

     Hej, idag skulle jag ha slutat tio över ett men det blev tjugo över istället. Sen fick jag vänta lite längre eftersom min lillebror skulle åka med mig hem och han slutade halv. Min storebror och några från hans skola, alltså ett gymnasium, kom och pratade lite om dem olika linjerna som finns att välja. Det var ganska kul att lyssna på. Sen när vi hade lyssnat klart på båda grupperna så kom en tjej som gick estetiska fram till mig och sa att jag hade en jättefin kjol:


Så det var ju kul att höra. Nu har jag fått komplimanger två dagar i rad, pretty nice asså ;).
     Nu har jag inget att göra förutom att plugga engelska så det blir väl lite sånt, lite läsande, kanske hjälper till med maten, får se. När jag kommer hem från badmintonen ska jag bara duscha och sen sova. Det behöver jag!
     På idrotten hade vi bugg. Det är så sjukt kul så det finns inte! Vi blev först indelade i par, de flesta ville vara kille-kille och tjej-tjej par. Så det blev så. Jag fick vara med Nora och vi turades om att leda (vara kille). Vi dansade först lite vals, sen lite foxtrot och sen började vi med bugg. Vi gick igenom grunderna och sen la vi på snurrar allt eftersom. Första snurren var jätteenkel, andra var nästan samma fast efter att man hade gjort den så fortsatte man lite till. Den sista skulle man bara lägga sin egen arm bakom den andres huvud och gå runt runt typ. Sen ville jag så klart göra det svårare och köra nån som tydligen heter bläckfisken. Vi körde den förra året och det var jättekul. Så våran lärare fick visa mig och Nora hur man gjorde och vi körde den. Sen la vi till den tillsammans med den andra snurren vi gjorde och det blev skitbra. Haha, ni fattar antagligen ingenting just nu... Men det var kul iallafall.
     Det var nog det roligaste som hände under dagen. På torsdag ska vi iväg på nå "Skapande Skola". Jag har ingen aning om vad vi ska göra med jag hoppas att det blir kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar