tisdag 13 maj 2014

Dansa medans du går!

     Nu blev det mycket inlägg om träning och hälsa. Men jag tycker ju att det är roligt. Det är roligt med utmaningar så att man får lite motivation också! Jag har tyckt att det har varit tråkigt att bara gå och springa. Jag tycker fortfarande att det är tråkigt att springa men jag vet att jag älskar känslan efteråt!
     Typ igår började jag tycka att det var roligt att gå. Jag har ett litet knep för att det ska bli roligare, men det fungerar bäst om det inte är så många som bor i närheten, annars skulle jag aldrig göra det här när jag var ute och gick. Det är att dansa. Jag vet att det låter superfånigt och dessutom svårt att dansa och gå samtidigt, men jag har inte bråttom. Jag kan stanna upp i typ en halv minut och göra några danssteg och sen fortsätta. Om jag ska dansa bakåt så vänder jag mig bara om. Jag brukar träna på danserna vi ska ha till musikalen eller så tänker jag ut nya danser. Sen fortsätter jag dansa samma dans till samma låt nästa gång jag är ute och går. Jag älskar att dansa och sjunga, men vette tusan om jag är bra på något av det. Men det gör mig iallafall motiverad att gå ut och gå. Ibland sjunger jag så högt att vissa säkert hör det fast de sitter inomhus... Jag är glad att jag bor där jag bor iallafall för jag hade inte vågat sjunga eller dansa när jag gick förbi vårat hus om det bodde någon annan här, haha. Nu slutar jag bara om jag ser att någon annan är ute och om det kommer någon bil.
     Om det inte är så mycket folk där du bor och du gillar att dansa eller sjunga, så prova. Det kanske blir roligare. Sa jag föresten att jag alltid lyssnar på musik i bluetooth-hörlurar? Det är super bra så slipper man trassla in armarna i sladdar.

Åsså en liten random bild på det här spontana inlägget, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar