tisdag 27 maj 2014

Ont i halsen

     Idag är jag hemma från skolan för att jag har ont i halsen. Igår hade jag ont och i morse var det ännu värre men nu är det lite bättre. Inte bra, men bättre. Sen hade jag ont i hela kroppen i morse också. Det känns också bättre nu. Inte i knät och armbågen dock. Men det blir bättre med tiden. Faktiskt, så ångrar jag inte att jag körde omkull. Jag vet inte om jag har lärt mig något på det för jag trodde faktiskt att det skulle bli mycket värre om jag körde omkull men jag ångrar det inte. Det känns nästan bra att jag körde omkull. Men bara nästan, haha.
     Musikalen igår gick superbra. Jag dansade så gott det gick. En dans fick jag hoppa över men jag kunde vara med på tre stycken iallafall. Och det är jag glad över. Vi skulle ha musikal idag också, men jag kände att om jag skulle ha varit i skolan skulle jag nog ändå inte vara med. Det kändes inte så bra. Men igår gjorde vi en jätterolig sak på svenskan. Vi skulle gå och ställa oss någonstans. Vart som helst på hela skolan/skolgården. Sen skulle vi skriva upp vad vi såg, vad vi kände, vad det luktade, vad vi hörde och vad vi kunde känna för smak. Sinnena alltså. Men det var jätteroligt faktiskt. Om du ska skriva en berättande text så ha med alla sinnena, allt blir så mycket mer levande då. Och kan du inte komma på vad en person ska smaka, vad brukar du känna för smaker? Kanske har personen ett mint-tuggummi i munnen? Eller har precis druckit mjölk? Det var verkligen lärorikt att göra den där övningen fast än att det bara var i tio minuter sen skulle vi vara tillbaka.

Det här är min "beskrivning", den är inte så noga men jag hade ju inte så mycket tid på mig heller:
Bakom mig hör jag bilarna som åker förbi. 
Framför mig ser jag en linbana. 
Några barn spelar fotboll medan de skriker. 
Jag känner hur håren på armarna reser sig när det kommer en vindpust och löven prasslar ovanför mig. 
Munnen känns stor och fräsch av halstabletten som ligger på tungan.

Jag är själv ändå ganska nöjd med den. Dessutom är det bra att kunna beskriva såna saker. Jag kom på att använda ord som jag annars inte skulle ha använt. Nu kanske jag använder de flesta orden ändå, men inte i just det sammanhanget.
     Nu ska jag följa med min lillebror ut och gå tror jag. Jag måste ju få igång blodcirkulationen i benet, haha. Armen också för den delen. Sen är det alltid skönt att ta lite luft. Nu vill jag att alla som läser det här, ska komma på minst fem bra saker med den här dagen. Det är ingen ursäkt att hela dagen har varit dålig. Fem saker måste det väl ändå finnas. Om det har varit en bra dag, roligt för dig! Tänk ändå på fem saker som var bra. Kram!

Min personliga favorit-tårta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar