tisdag 6 maj 2014

Divergent

Boktitel: Divergent
Författare: Veronica Roth
Översättare: Katarina Falk
Betyg: 5/5


     Bästa boken jag någonsin läst! Okej, så säger jag om många böcker men den var verkligen bra! Jag kan inte jämföra med filmen eftersom jag inte har sett den när jag skriver det här. Men den var enkel att förstå men inte övertydlig. Saker som man fick veta i början och inte tänkte något speciellt på kom tillbaka till slutet. Om författaren hade gjort en stor grej av det i början hade man ju fattat det hela tiden och då hade ju hela boken varit avslöjad typ. Men nu var det inte så och då blev det bra! Sen var det kanske två ord i hela boken som jag inte förstod först men bara jag läste klart meningen så fattade jag, så det var väldigt bra. Jag tycker själv att det är tråkigt om man ska hålla på att försöka lista ut vad ett ord betyder för att förstå en hel sida. Jag gillar när det är kärlek i böckerna, det är det bästa, men det blir tråkigt om det bara är kärlek, i en vanlig värld. Det måste hända någonting, och det gjorde det verkligen. Det var ingenting jag kunde lista ut från början, allt kom oväntat. Eller, en sak visste jag eftersom jag sett trailern på filmen, men förutom det så hade jag ingen aning. Det är ju kul, så man inte vet precis hur boken kommer att avsluta. Nu visste jag ju redan att det skulle komma flera delar men ändå så kom slutet lite oväntat.
     Jag rekommenderar den verkligen. Den var verkligen bra! Såå läsvärd! Det är nästan så att jag ångrar att jag läste klart den igår, för då kan jag inte läsa den i dag. Någon gång kanske jag läser den igen, får se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar