lördag 17 maj 2014

Nu så!

     Nu så! Nu ska allt bli bra! För bara några minuter sedan så blev jag så där riktigt glad igen! Jag var ganska ledsen, trött, sur och arg och bara negativ i början av veckan. I onsdags, tror jag, så vaknade jag och då kände jag mig glad. Men nej, då kände jag egentligen bara att jag var på väg att bli ordentligt glad igen! Som jag är nu! Såhär glad var det länge sedan jag kände mig, känns det som iallafall. Jag känner mig liksom taggad på livet! Jag vill göra något. Något som jag blir glad av. Jag vill ta mig någonstans! Nyss åkte jag runt på moppen en liten sväng bara för att kolla runt på något nytt. Jag skulle kunna cykla någonstans, bara jag tar mig någonvart!
     Det är nästan så att jag vill flytta hemifrån bara för att jag vill någonstans. Jag vill någonstans i livet, gå framåt. Jag vill kunna saker som jag inte har kunnat förut. Se saker som jag inte har sett. Göra något som jag inte har gjort. Jag vill ta ansvar samtidigt som jag vill leva, och det går ju faktiskt ihop ganska bra.
     Därför ska jag planera nu. Det är något som jag älskar att göra. Jag ska planera, fundera och drömma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar