söndag 11 maj 2014

Sommarlov? Ja, tack!

     Jag längtar så sjukt mycket till sommarlovet! Det ska bli så roligt. Ni vet, sova hela dagarna, inte göra någonting, typ tappa kontakten med kompisarna... Haha, närå. Jag vill göra saker på mitt sommarlov, helst bada! Och med bada menar jag att åka vattenskidor, bada, åka wakeboard, och såna saker!
     Men samtidigt så längtar jag nästan tills skolan imorgon. Fast det kan ju vara för att vi går den här veckan måndag-fredag, nästa vecka måndag-fredag. Veckan efter det går vi tills på onsdagen för på torsdagen är det röd dag och klämdag på fredagen. Veckan efter det vet jag inte riktigt hur vi går, men inte på fredagen iallafall. Veckan därpå så har vi skolavslutning! Yeeeey! Det är bara 32 dagar totalt till lovet, alltså bara en månad imorgon! Det är 19 eller 20 skoldagar kvar. Det är ganska nice!
     Ska bli roligt att komma till skolan ändå. Jag tycker ju om att vara i skolan. Ibland är det nästan skönare i skolan än hemma. Fast nu kan jag ju åka lite vart jag vill med moppen ändå, haha.

     Nu vill jag helst av allt sova. Sova och aldrig mer vakna... Haha, nej, det kan jag vänta några år med. Men jag vill sova och känna mig utvilad tills imorgon. Jag har gjort läxorna för idag, vilket är skönt. Jag skulle ha varit på träning nu, men fick ont i axeln för några dagar sen. På fredag morgon vaknade jag med ont i axeln, ganska konstigt eftersom jag knappt spelade något i torsdags på grund av en liten jäkla blåsa på handen...
     Som sagt, vill sova. Men det borde jag inte, för då kommer jag vakna supertidigt imorgon, med andra ord på natten, runt tre/fyra kanske och sen inte kunna somna om. Så jag ska ut och gå nu, snart. Sen sova... Nej, inte än. Asså, ni anar inte hur trött jag är... Men jag ska städa och dammsuga. Sen ska jag duscha, läääänge. Okej, inte sååå länge. Men jag vet inte... Jag är trött... Tur för mina kompisar att det inte var skola idag. Då hade jag bara gått runt och tjatat om hur trött jag var... Tur att jag slipper vara kompis med mig själv, haha. Nejdå, sååå jobbig tror jag inte att jag är.

Får se om det blir mycket bloggande nu i veckan, jag hoppas på det, men lovar inget;). Ska verkligen försöka knäppa kort på allt jag köpte i Täby!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar