söndag 24 november 2013

Änglarnas kamp

Boktitel: Änglarnas kamp
Författare: Becca Fitzpatrick
Översättning: Carina Jansson
Betyg: 5/5

Baksidestext:
EN SVUREN ED
EN FALLEN ÄNGEL
FÖRBJUDEN KÄRLEK

Nora och Patch trodde att de äntligen hade lämnat alla
problem bakom sig. Men efter Hanks död har Nora ofrivil-
ligt blivit nefilernas ledare och hon förväntas nu avsluta det
han påbörjat. Hon måste utplåna de fallna änglarna - och
därmed utplåna Patch.
     Fast Nora och Patch har en plan. De ska låta alla tro att
de har gjort slut. Sedan ska Nora övertyga nefilerna om att
de inte behöver strida mot de fallna änglarna. Samtidigt ska
Patch ta reda på allt om änglarnas avsikter. Tillsammans
tänker de sätta stopp för det stora kriget innan det ens
hinner börja.
     Men när det drar ihop sig till slutstrid frestas Nora av en
överväldigande och beroendeframkallande kraft. En kraft
stark nog att krossa kärleken mellan henne och Patch.

Vad jag tyckte om boken:
     Den var hur bra som helst! Jag tröttnade aldrig och ville 
inte lägga ifrån mig boken. Allting beskrivs så bra men man 
får ändå tänka själv. Boken var väldigt spännande. Mycket 
var ganska förutsägbart men ändå blev jag överraskad några 
gånger. 
     Allt var som en vanlig bok att det blev mer och mer 
spännande och jag trodde ett tag att det inte skulle gå alls. 
Och sen blev det ännu värre... Men den var väldigt bra i alla
fall och jag skulle kunna läsa om den om jag behövde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar