söndag 10 november 2013

Random tag:

Som jag sa tidigare så tar jag frågor från massa olika tags och bloggar så ni kanske känner igen vissa frågor från andra bloggar:


  1. Beskriv en perfekt höstdag. Jag vet inte riktigt vad det skulle vara. Jag har inte fattat det här med hösten tror jag. Jag går ju i skolan och fryser och väntar på snön men på kvällarna ser jag gärna på en film med popcorn! <3'
  2. Kaffe, te eller varm choklad? Om jag tyckte om choklad skulle jag ta det men det gör jag inte och jag gillar inte kaffe heller och med tanke på att jag dricker te så ofta så tar jag nog te!<3
  3. Vingad eyeliner eller mörka läppar? Jag brukar inte ha något av det men jag gillar inte personligen att ha läppstift på mig men det är snyggt på andra och jag kan typ inte göra något snyggt med eyelinern förutom vingad så jag tror att det blir vingad eyeliner.
  4. Hur är hösten hos dig? Mörk, mycket löv, mycket kall. Jag går och fryser typ jämt... Men jag tycker att det är ganska tråkigt.
  5. Vilken kofta har du på dig mest? En rosa kofta.. Det tar så lång tid att lägga upp en bild så jag gör mig inte besväret men en rosa från Kappahl. Den använder jag väldigt mycket.
  6. Favoritnagellack? Ingen aning! Jag har ganska många och byter ofta men jag gillar en ganska mörk grön/blå från Viva la Diva och ett rosa gelé nagellack från Depend. Just nu har jag på mig två lila nagellack. Ett från Depend och ett från zitz. Inte mina favoriter men det är dom jag har nu.
  7. Jeans eller leggings? Leggings och tights!!!<3 Jag använder typ aldrig jeans men jag älskar strumpbyxor och längtar efter att få köpa flera. Och jag måste köpa en klänning eller kjol...
  8. UGG´s eller stövlar/boots? Ingen aning. Har inget av det så jag vet inte.
  9. Favorit tv-serie? Det är två stycken; The Vampire Diares och Pretty Little Liars.
  10. När gick du upp i morse? Ungefär kvart i elva tror jag
  11. Vem ringde du senast? Min morfar för att jag undrade vart han hade parkerat när jag var hos tandläkaren i onsdags.
  12. Vad har du i dina fickor? Ingenting nu.
  13. Vad köpte du senast? Oj men du... Ingen aning... Jag var och handla med pappa på coop igår men det var ju inte jag som köpte något men det var väl senast typ ändå...
  14. Vad får dig att bli riktigt arg? Det är mycket det...
  15. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Typ telefon med laddning i, snabbt internet på den och en årsförbrukning av popcorn.
  16. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Jag är nog lite både och. Jag kan sova jättelänge på morgonen men jag kan kliva upp tidigt och vara pigg ändå. Jag kan även vara sov-trött på kvällen vid typ sju men ibland kan jag vara uppe till typ tre utan att vara trött. Men då är det oftast fest också. Men det är väldigt olika.
  17. Senaste filmen på bio? Vi skulle se en film men den var typ trasig så den gick inte att se men annars var det en film som jag inte kommer ihåg vad den heter men jag, min lillebror och två av mina kusiner åkte till gävle och såg den.
  18. Vad äter du helst? Popcorn<3 Men i mat-väg så äter jag gärna typ kött och potatis. Men inte kokt potatis eller potatismos. Och kött kan vara filé eller typ tjälknöl eller nå annat. Och bearnaise till det.
  19. Vart lägger du din mobil när du sover? På andra sidan nattduksbordet för att ha den nära mig men inte riskera att få så mycket strålning men jag vet att den borde ligga ännu längre bort.
  20. Har du några djur? Familjen har en hund, Mezzo (uttalas Mettso), och kor och jag har en katt, Stella, och min lillebror har en katt, Korven (ja, jag vet, lite udda men varför inte?), och en kanin som heter Hoppis. Sen tror jag inte att vi har nå mer djur...
  21. Är du blyg? Ja, ganska blyg men jag vill verkligen inte vara det.
  22. När flög du senast? För ganska precis ett år sedan. Vi åkte till Gran Canaria för pengarna som blev över sen vi var i Nya Zeeland!<3
  23. Var växte du upp? Tja, jag är ju fjorton och bor i typ Kilafors (en bit utanför). Men här växer jag upp och jag har aldrig flyttat.
  24. Vad har du i din väska? Vilken av dom? I Adidas-väskan har jag lite skol-grejer i och i ryggsäcken träningskläder, i Badminton-väskan har jag badminton-racketar och i dom andra har jag nog inte så mycket i.
  25. Bästa plagg/accessoar i garderoben? Jag tror att det är mina strumpbyxor som för tillfället inte ligger i garderoben så det är några klänningar. Dom är bra på olika sett. En är för fin för att använda till vardags och en är på gränsen också vidare.........
  26. Tycker du om att fika? Jag älskar att fika när det är sånt fika som jag tycker om!
  27. Hur ofta är du med vänner? Jag är ju med kompisar nästan hela tiden i skolan men hemma hos någon eller typ att vi gör något tillsammans så blir det inte så ofta. I genomsnitt kanske tre gånger i månaden ungefär.
  28. Leva nu, längta eller minnas? Om jag var tvungen att välja skulle jag välja leva nu. För om man inte lever nu har du ju inget heller att minnas men helst allt! 
  29. Något du aldrig skulle kunna klä dig i till skolan? Oj! Ingen aning. Jag kan gå dit i nästan vad som helst. Men jag har haft min Zipperall på mig två gånger och den har jag gärna inte på mig igen.
  30. Vad gör du för att rensa huvudet och få extra energi? Jag syr, bakar, pysslar, är med kompisar som jag kan prata med, jag älskar att resa och då behöver jag inte tänka på något där hemma. (Så klart så längtar jag efter kompisar men ni fattar nog). Men jaa.. Jag vet inte riktigt nå mer... Typ gå och lyssna på musik samtidigt.
  31. Drömresemål? Jag skulle vilja åka till London och till Nya Zeeland med några speciella kompisar men annars har jag inget speciellt. Jag tycker det är jätteroligt att vara i Nya Zeeland iallafall.
Här kommer en annan del eller vad man ska säga... Jag har sett den här på lite olika bloggar och tänkte göra den:

SENASTE:
  • Dryck: Te
  • SMS: Jag fick ett MMS igår från mamma, på kik var det Mimmi och senaste SMSet jag skickade var till mamma.
  • Sång du lyssnade på: Jag lyssnar på en spellista och senaste låten som jag lyssnade klart på var Wake me up med Avicii. (När jag skriver just det här)

HAR DU NÅGONSIN:
  • Dejtat någon två gånger: Nej
  • Har någon varit otrogen mot dig: Nej
  • Varit kär: Nej
  • Förlorat någon speciell person: Alltså inte så att vi blev osams eller att personen dog men ja, jag har förlorat en väldigt speciell person av en anledning och den personen var min andra halva men ja.. Det är inget jag kunde göra något åt..
  • Varit deprimerad: Inte under någon längre tid utan bara kanske under typ högst tre dagar.
  • Varit så trött att du somnat sittandes: Jag har somnat många gånger i bilen och till och med lyckats somnat på flygplan för att jag har varit så trött.

DINA TRE FAVORITFÄRGER:
  • Rosa
  • Vit
  • Svart
tror jag iallafall...

I ÅR HAR DU:
  • Lärt känna en ny vän: Både ja och nej. Asså, när jag var på läger blev jag väl kompis med några tjejer men ingen som jag lyckats hålla kontakten med. Och jag har börjat umgåtts med lite fler personer i skolan men jag har ju känt dom sen tidigare. Så både och.
  • Fått ditt hjärta krossat: Nej. Inte i år vad jag vet.
  • Skrattat så att du har börjat gråta: Ja. Men jag kommer inte ihåg när det var senast men det har hänt. Ett exempel är iallafall när jag såg på Hot Shot 2 Asså roligaste filmen som finns! Har ni inte sett den måste ni se den.
  • Träffat någon som förändrat ditt liv: Både ja och nej. Alla nya personer som jag har träffat har ju förändrat det lite men inte något stort sådär.
  • Insett vilka som är dina äkta vänner: Jag har ju alltid vetat vilka jag ska berätta vad för men inget speciellt som jag inte redan visste.
  • Fått reda på att någon pratat om dig: Jag kommer inte ihåg om jag har fått veta något sånt i år. Alltså jag vet ju att mina kompisar pratar om mig inför sina andra kompisar. Det gör nog dom flesta men inget speciellt tror jag.
  • Kysst en kompis: Nej. 

BLANDAT:
  • Hur många av dina Facebook-kompisar har du träffat: Jag vet vilka alla är och har väl sagt åtminstone hej till dom någon gång. Jag har inga som jag aldrig sett i verkligheten.
  • Hur många barn vill du ha i framtiden: Ingen aning! Men åtminstone ett barn. Kanske fler.
  • Vill du ändra ditt namn: Nej, jag är ganska nöjd med mitt namn.
  • Vad gjorde du under din förra födelsedag: Jag gick i skolan och när jag kom hem firade jag min födelsedag.
  • Vad gjorde du runt midnatt i natt: Jag gick och la mig kanske vid halv tolv så antingen så sov jag eller låg och väntade på att somna.
  • Någonting som du längtar till: Det är mycket det... På måndag går vi halvdag så vi får en uppgift att göra hemma, på tisdag är det konfirmations-möte igen, sen är det ju helg och jag tror att Oliver kommer då, första advent får jag paket, och andra och tredje och sista brukar vi åka och bada. Och sen är det ju inte jättelångt kvar till julafton och nyår. Och det är ju alltid trevligt med snö. Sen fyller jag ju femton i vår och då får jag ta moppe-kort och så ska vi åka till Nya Zeeland om ett tag också, men tänker inte säga när än. Och alla lov är ju alltid trevliga. Tja... Jag längtar till ganska mycket här...
  • En sak du skulle vilja ändra med ditt liv: Jag vet faktiskt inte. Jag har det ganska bra som det är så inget just nu.
  • Vad lyssnar du på just nu: En irriterande fluga i taket och What If med Jason Derulo. Bäääästa låten!!
  • Har du någonsin pratat med en person som har samma namn som dig: Skämtar du? Jag hade en kompis som jag aldrig kunde släppa och kommer aldrig kunna även om det var ett tag sen vi sågs och vi heter lika, vi har pratat hur mycket som helst. Det hinner man göra under ungefär 2-3 år.
  • Vad gör dig mest irriterad just nu: Flugan i taket...

OM DIG:
  • Vad är ditt namn: Typ MoaMaria... Tänker inte förklara men dom som känner mig vet nog vad jag menar.
  • Singel/i förhållande: Singel.
  • Stjärntecken: Vädur
  • Kille/tjej: Tjej.
  • Grundskola: Kilafors
  • Gymnasie: Jag har inte bestämt mig än.
  • Hårfärg: Blond men blir mörkare och mörkare.
  • Långt eller kort hår: Jag tycker att jag har ganska långt hår men jag vill ha längre... Jag lägger upp en bild efter det här på mitt hår via telefonen.
  • Längd: Vet inte, kanske 160-165 cm. Jag vet inte riktigt men jag var ganska kort förut men har faktiskt blivit normallång nu enligt mig...
  • Vad gillar du gällande dig själv: Typ det mesta. Jag skulle vilja ha längre hår och kanske lite tjockare hår men annars är jag helnöjd med mig själv.
  • Piercings: Jag har fyra hål i öron-snibbarna eller vad man säger, två på varje sida... Haha, men jag vill nog inte ha någon annan stans heller tror jag...
  • Höger- eller vänsterhänt: Jag är vänsterhänt.

DIN FÖRSTA:
  • Operation: Jag tror inte att jag har opererat mig... Jag har brutit armen men jag vet inte om man opererar då, jag var så liten. Sen har jag skärt bort en sak men jag tror inte att det räknas heller. Jag tror inte att jag har gjort det.
  • Piercing: Två hål i öronen när jag hade fyllt nio tror jag.
  • Bästa vän: Jag vet inte, jag hade några kompisar som jag träffade typ när jag var bäbis men vet inte vem jag träffade först och jag vill inte skriva ut så mycket namn om dom inte har sagt att det är okej.
  • Sport: Jaha... då ska vi se här... Jag gick på baby-sim när jag var väldigt liten som det hörs på namnet. Och sen var det väl kanske barn-jympa där jag bröt armen när jag var typ fyra år... Jag vet inte riktigt... Jag har gått på simskola också...
  • Husdjur: Två katter. Jag kommer inte ihåg vad dom hette riktigt för jag blandar alltid ihop dom med min farmors katt som dog när jag var liten. Men jag tror att dom hette Kalle och Oskar och att farmors katter hette Simon och Greta. (Greta lever fortfarande). Men sen hade vi ju massa kor och lite grisar till och med när jag var liten. Det tror jag inte så många visste.
  • Konsert: Jag är inte säker på vilken som var först men när jag var liten gick vi ibland på Mora Träsk-konserter... Haha.
  • Alkohol du drack: Aldrig druckit något som räknas till det. Det kan vara pytte-lite alkohol i allt möjligt men har aldrig druckit något som räknas.

JUST NU:
  • Äter du: Ingenting!
  • Dricker du: Ingenting.
  • Är på väg att: Fortsätta läsa.
  • Lyssnar du på: Live Your Life med T.I. (feat. Rihanna)
  • Väntar du på: Jag väntar på att få äta något. Jag vet inte riktigt vad vi ska äta eftersom vi åt sen lunch men vi får se.

DIN FRAMTID:
  • Vill du ha barn: Ja.
  • Vill du gifta dig: Ja, det vill jag. När jag har hittat den personen som jag vill leva resten av mitt liv med.
  • Karriär i åtanke: Jag vet inte vad jag vill bli men lite som jag funderar på är designer för att jag älskar att sy eller konditor eftersom jag älskar att baka när det blir gott och snyggt. Men jag vill i vilket fall starta ett eget företag! Det är en av mina drömmar<3

VAD ÄR BÄST MED MOTSATTA KÖNET:
  • Läppar eller ögon: Jag vet inte. Det är inget jag tänker på.
  • Kramar eller pussar: Jag väljer nog kramar. Har man en bra kompis (spelar ingen roll vilket kön) så vill jag nog helst ha kramar från den. Om jag nu skulle vara ihop med någon (spelar inte heller någon roll vilket kön) vet jag inte vad som skulle vara bäst. Jag har aldrig känt att jag behöver en puss precis.
  • Kortare eller längre: Spelar ingen roll.
  • Yngre eller äldre: Spelar ingen roll. Är man bra kompisar spelar det ingen roll bara man gillar varandras personligheter.
  • Romantisk eller spontan: Jag antar att dom här frågorna är till för om man bara gillar det motsatta könet vilket jag inte vet om jag gör eftersom jag aldrig varit riktigt kär i någon men som svar på frågan; jag vet inte.
  • Snygg mage eller snygga armar: Spelar ingen roll bara hälsan är bra.
  • Tatueringar eller piercingar: Det får personen, i det här fallet killen, själv välja. Det har ju inget med mig att göra.

HAR DU NÅGONSIN:
  • Kysst en främling: Nej.
  • Gjort något sjukt spontant: Kanske. Någonting har jag säkert gjort.
  • Tappat glasögon eller linser: Jag använder inte glasögon och har inte använt några linser alls, inte ens för att få någon annan färg på ögonen.
  • Krossat någons hjärta: Nej, inte vad jag vet. Jag vet inte när det ska ha varit.
  • Gråtit när någon dött: Ja, så klart jag har gjort.
  • Gillat din kompis mer som en vän: Nej.

SVARA ÄRLIGT:
  • Varit otrogen: Nej.
  • Haft mer en ett förhållande på samma gång: Nej.
  • Tror du att det är möjligt att vara trogen hela livet ut: Ja.
  • Vad kan du verkligen inte leva utan: Mina bröder. På riktigt; om en vän skulle dö så skulle det vara jätte-jobbigt men efter ett tag skulle jag kunna fortsätta leva igen. Och det skulle inte förvåna mig om mina föräldrar dog före mig. Jag tycker absolut att det kan vänta ett bra tag innan dom behöver dö men ändå. Jag skulle inte orka med om mina bröder dog. Jag älskar dom mer än vad dom kanske tror (det finns ju en risk att dom dör före mig men det kanske inte är så långt kvar innan jag dör isåfall). Jag skulle nog inte heller vilja leva utan att bli kär i någon som jag kan leva den största delen av mitt liv med. Men det finns folk som tar sig igenom det också.
  • Har du svarat ärligt på dom här frågorna: Ja, det har jag faktiskt även om vissa svar är lite konstiga eller oväntade från mig så, ja.
Nu hoppas jag att ni vet lite mer om mig. Det kanske mest är onödig fakta men ändå. Det kanske kommer lite fler inlägg idag. Jag ska göra ett på telefonen i alla fall. Jag lägger upp två bilder direkt efter på koftan och hur långt mitt hår är. Men vi hörs kanske sen då.

Kramar från mej//MoaMaria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar