onsdag 20 november 2013

Mycket träning and I love it!

Det är mycket träning nu men jag älskar det! För typ en vecka sedan kunde man aldrig tro att jag någonsin skulle tycka att det är roligt att träna. Jag tycker ju att badminton är roligt men inte typ styrketräning och sånt. Men sen hände det något. Det sa bara poff och vips så älskar jag att träna så mycket att i söndags hade jag badminton-träning och det sista jag gjorde innan jag gick och la mig var att göra femton stycken sit-ups på raken och femton stycken armhävningar på raken och jag gjorde det igår morse och igår kväll också. Idag hade jag idrott och när vi hade vatten-paus gjorde jag femton sit-ups men hann inge mer. Sen efter skolan var jag på gymmet och hård-tränade allt vad jag kunde och ikväll hade jag badminton-träning igen. Imorgon kan jag inte gymma av en anledning så jag ska träna hemma med min lillebror och på torsdag ska jag på badminton-träning. På fredag ska jag på bio så då blir det vila. Det är ju egentligen när man vilar som musklerna byggs upp så jag ska försöka sova mycket, gå och lägga mig tidigt och sova till nio på helgerna. Jag vill inte sova längre för då hinner jag ju inte göra något ute - som att träna - innan det blir varmt. Möjligtvis vissa dagar kan jag få sova lite längre men det är bättre att jag lägger mig tidigare. Sen stretchar jag efter varje träning också. Förut kunde jag gå ner i split och vill kunna det igen. Men jag känner mig rörligare än någonsin! Men god natt nu!

God-natt-kramar från mej! // MoaMaria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar