måndag 11 november 2013

Lite inför veckan

Hej!

Idag var vi till farfar och det var jätteroligt att träffa honom. På hemvägen släppte vi av min lillebror på badminton-träningen. När vi kom hem gjorde mamma och pappa kycklingsallad och jag bytte om till träningskläder. Fattar ni hur glad jag är att kunna träna igen eller?! Jag har inte tränat på flera veckor för att jag har haft ont i axeln och sen blev jag sjuk när jag kanske skulle prova spela igen men nu, äntligen! Jag ska helt klart träna badminton den här veckan och gymma och vara med på idrotten. Jag blev nästan galen när jag var sjuk bara för att jag bara kunde gå. Jag kunde inte gymma och jag kunde inte springa. Sååååå tråkigt! Och det är nog första gången i världshistorien som jag tycker att det är dåligt att inte kunna träna...

I morgon går vi halvdag i skolan! Massa bra saker nu för tiden ju! Men lärarna har typ studiedag eller nånting på eftermiddagen så vi går i skolan fram till lunch och får kanske en uppgift som ska vara klar till på tisdag av läraren som vi har efter lunch. Vi har liksom en "riktig" lektion efter lunch på måndagar och den sista lektionen är profil eller elevens val. Det är typ samma sak så alla förstår vad jag menar. Vi ska också börja med redovisningarna i spanska. Det är inte precis roligt men det är ju inte tråkigt heller. Jag ska ju bara läsa vad som står på pappret. Inte så svårt tycker jag. Det svåra är att ta i när jag pratar. Det är ofta det som förstör för mig men nu ska det faktiskt gå!

På tisdag har vi idrott. Vi har som ett litet prov typ. Vi ska dansa zumba. Jag tittade på den lektionen som vi skulle dansa på och idag körde jag hemma. Det gick väl ganska bra ändå men jag såg ju inte mig själv så jag hoppas att jag gjorde rätt... Efter skolan ska jag troligtvis gymma och på kvällen är det badminton. Mycket rörlighet men jag är faktiskt glad över det.

På onsdag ska jag ha läst klart en bit i en bok. Vi ska läsa till 164 tror jag och jag är på 119 nu. Det ska nog gå. Efter skolan blir det att gymma igen då tror jag. Och på torsdag är det badminton men annars inget speciellt tror jag och på fredag är det slöjd och bild. Det känns som att veckan kommer gå ganska snabbt ändå. Jag ska försöka få in en springtur nånstans också men annars ska jag iallafall köra wii fit eller x-box 360 kinect Adventures och Dance central. Det är ju träning det med.

Jag fick ett tips för ett tag sedan om en sida där man kan läsa typ böcker eller noveller som andra har skrivit och lägga ut egna. Det var faktiskt roligt och jag har börjat skriva en novell/bok. Sidan heter wattpad och den finns som en app också. Jag heter Moaaaa på det om ni har lust att kolla på vad jag har skrivit. Jag tror inte att man behöver vara medlem (eller vad man säger) för att kunna läsa andras noveller/böcker.

Nu ska jag inte skriva nå mer för idag men vi hörs imorgon.

Kramar från mej//MoaMaria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar