onsdag 27 november 2013

Hejsan!

Idag har jag gått i skolan. Jag var jättetrött i morse men det gick. Jag och min lillebror fick våra hörlurar igår men ska visa vad vi fick av båda jultidnings-förlagen när jag har fått allt. Vi hade NO första lektionen iallafall och då kollade vi på en film men jag hann inte se klart den för jag skulle iväg och prata om julshowen som vi har på skolan varje år innan jul och innan sommarlovet. Men när jag varit på det skrev jag en grej på idrotten för att vi har gjort en träningsdagbok i några veckor och nu skulle vi skriva hur allt gick. Sen hade vi engelska men våran lärare kunde inte vara i skolan så vi hade en vikarie som samtidigt var nån slags vikarie åt nån annan klass. Sen var det lunch och då åt jag gulasch-soppa. Det är faktiskt ganska gott, men inte skolans... Alla soppor som vi får på skolan är gjord typ 95% vatten... Inte så gott. Men jag blandade i gräddfil och då blev det bättre. Sen hade vi språk och då har jag spanska och efter den lektionen var jag lika hungrig som innan lunch... Men där slutade våran skoldag och jag och en kompis var och gymmade. Älskar att gymma!<3

Om en stund ska jag iväg på träning. (fast jag lägger ut det här efter träningen men ja..) Ska bli roligt! Jag har haft lite problem med att träna men jag ska komma igång rejält nu! Jag gjorde klart ett armband idag, blev väldigt nöjd faktiskt!









Vad tycker ni?


Imorgon tänkte jag lägga ut en tag som jag gjorde igår. En vinter-tag. Jag tyckte att den var ganska bra så hoppas att ni gillar den också. Min önskelista är också klar så ska nog lägga upp den om ett tag. Jag försöker hålla mig till fem saker för farmor brukar vilja veta fem saker och ingen vill ju ha en för lång heller. Jag brukar göra minst tre stycken. En till farmor, en till mormor och morfar och en till mamma och pappa. Den som jag ger till mamma och pappa brukar se lite annorlunda ut men inte i år. Dessutom har jag inte skrivit att jag vill ha nå pengar eftersom det får man ju ändå. Det brukar iallafall jag få.

Nu har vi fått hem alla grejer från jultidningarna. Jag älskar manikyr-setet jag tog!<3 Ska bli roligt att använda det. På lördag kommer min tremänning hem till oss och ska sova här tills på söndag. Ska bli roligt! På lördag ska vi nog baka typ lussekatter och pepparkakor och på söndag är det julskyltning i Bollnäs så då ska vi dit. Då ska jag nog köpa lite julklappar också! Affärerna är öppna då och det går att köpa knäck-äpplen!!! Plus att två av mina bästa kompisar har dansuppvisning då. Jag måste se när dom dansar!

Nu ska jag läsa lite och sen sova. Om ni undrar varför det inte blir några inlägg från mobilen så är det för att mitt internet har tagit slut och vi får inte veta lösenordet till det trådlösa nätverket på skolan eftersom vi har det till datorerna. Men sov gott så hörs vi i morgon! Jag ska gymma då också så är hemma nån gång efter fem.

Kramar från mej//MoaMaria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar