onsdag 9 april 2014

100 frågor! (Svarade i måndags)

     Jag såg de här 100 frågorna på en blogg och tänkte svara. Jag har tagit bort och lagt till vissa så att jag ska kunna svara utan problem på dem.

  1. Hur gammal är du om fem år? 14 år, 11 månader och 26 dagar. Haha, fyller år på lördag ju!
  2. Vem tillbringade du minst två timmar med idag? Har inte varit med så många än, men det blir nog minst två timmar med kompisarna i skolan.
  3. Hur lång är du? Jag måste vara över 165 cm i alla fall. Men jag vet inte, typ 170 tror jag.
  4. Vilken är den senaste filmen du har sett? Pirates of the Caribbean: On stranger tides
  5. Vem ringde du senast? Nora i torsdags när vi skulle ha bad.
  6. Vem ringde dig senast? Mamma.
  7. Hur löd det senaste sms:et du fick? (det var ganska långt så orkar inte skriva det så jag tar det andra senaste sms:et jag fick): Ja
  8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Skicka sms bara för att jag hör aldrig vad folk säger i telefonen, annars ringa.
  9. Är dina föräldrar gifta/skilda(eller något annat)? Gifta
  10. När såg du senast din mamma? Igår när jag skulle äta, åt efter alla andra.
  11. Vilken ögonfärg har du? Grå/blå
  12. När vaknade du idag? Halv sex
  13. Vilken är din favoritjulsång? Det kan jag inte svara på, det finns så många.
  14. Vilken är din favoritplats? Typ sängen...
  15. Vilken plats föredrar du minst? Överallt där det finns ormar.
  16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag vet inte, inte här i alla fall. Har nog flyttat hemifrån.
  17. Vad skrämde dig om natten som barn? En gubbe med rött ansikte som kom till dörröppningen i mitt rum och kollade på mig. Det läskigaste som fanns. Kan ibland fortfarande vara rädd att se han.
  18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Ooohh... Det kommer jag inte ihåg, skrattar ju hela tiden med kompisarna!
  19. Hur stor är din säng? Vet inte, 120 kanske?
  20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar från skolan.
  21. Sover du med pyjamas? Ibland med pyjamasbyxor, alltid med en stor t-shirt.
  22. Hur många kuddar har du i sängen? Två.
  23. Hur många landskap har du bott i? Ett
  24. Vilka städer har du bott i? Inga. Har bara bott i en liten by utanför Kilafors. Och inte en by som en liten ort som Kilafors, utan en riktig by med ladugårdar och inte ens 25 personer som bor här. Närmaste staden är Bollnäs.
  25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor om de inte är blöta, på sommaren barfota annars fungerar ju skor bra utomhus.
  26. Är du social? Inte jättesocial efter skolan och så. Sitter mest på rummet och ordnar med mitt.
  27. Vilken är din favoritglass? Ben&Jerry´s Strawberry cheesecake.
  28. Vilken är din favoritefterrätt? Créme Brylé
  29. Tycker du om kinamat? Ja, svensk kinamat i alla fall.
  30. Tycker du om kaffe? Nej, jag har till och med smakat kaffe med créme brylé - smak men inte tyckt om det.
  31. Vad dricker du till frukost? Vatten, bara jag som älskar vatten?
  32. Sover du på någon särskild sida? Somnar på vänster och vaknar oftast ganska lika som när jag somnat.
  33. Kan du spela poker? Ja, jag vet hur man spelar men någon får helst dra igenom reglerna snabbt för att vara säker. Men kan det mesta.
  34. Vad vill du helst, myskväll/fest? Svårt, älskar att bara mysa ner mig men det är så kul att festa!
  35. Är du en beroendemänniska? Är beroende av popcorn, annars nej.
  36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, men bara två. en yngre och en äldre.
  37. Vill du ha barn? Svårt att säga det nu.
  38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och liiiite spanska.
  39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
  40. Föredrar du havet eller bassäng? Bassäng, gillar inte saltvatten. Annars älskar jag att surfa och så.
  41. Vad spenderar du helst pengar på? Helst? Ingen aning. Mest? Typ kläder...
  42. Äger du dyrbara smycken? Nej, inte vad jag vet.
  43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Ingen aning! Kollar typ aldrig på tv.
  44. Vad drack du senast? Vatten.
  45. Vem är den roligaste du känner? Svårt att säga, alla är roliga.
  46. Sover du med gosedjur? En nalle sen jag var liten. Mamma sa att jag hade fått den i doppresent när jag var typ 2-4 år gammal och har haft den sen dess.
  47. Vad har du för ringsignal? Vet inte vad den heter men nån på samsung-telefoner.
  48. Har du kvar klädesplagg från när du var liten? Ja, fast inte i mitt rum.
  49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Ett stort gummiband som jag ska träna axeln med.
  50. Flirtar du mycket? Nej.
  51. Kan du byta olja på bilen? Nej!
  52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej, får kanske mitt första körkort(moppekort alltså) nästa vecka.
  53. Vilken var den senaste boken du läste? Brons Dolken
  54. Läser du dagstidningen? Ibland.
  55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
  56. Dansar du i bilen? Kan hända, inte ofta.
  57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Ingen aning. Måste ha varit typ i bussen.
  58. Vad var det senaste du ritade/skrev på ett papper? Svar på frågor jag ställde till min farmor.
  59. När var du i kyrkan senast? Nån gång med kompisarna p.g.a. konfirmationen.
  60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Går i åttan så är ju där nu, kan inte säga nån favorit.
  61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Typ, en halv natt.
  62. Vart campade du då? Hemma hos Nora, men gick in och somnade på soffan typ vid 3-4 tiden.
  63. Vem var den senaste som gjorde något speciellt för dig? Vet inte.
  64. Vad lyssnar du på just nu? Magnus Uggla - skivan i mitt rum.
  65. Vad är det konstigaste du har ätit? Bläckfisk kanske?
  66. Har du varit med i tidningen? Ja.
  67. Vad är det för färg på din tandborste? Rosa el-tandborste!
  68. Hur imponerar man på dig? Haha, ingen aning, men det är inte bra att skryta iallafall.
  69. Vem ringer/sms:ar du om du är arg/ledsen? Jag brukar sms:a Mimmi och ibland andra kompisar. Annars får de reda på det på något annat sätt. Ibland mamma också.
  70. Har du någon piercing? Fyra hål i öronen.
  71. Din största vinst? Har ingen tur i spel så jag vinner inte så ofta, i badminton så har jag fått brons. #stolt
  72. Förhållande-status? Singel.
  73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Typ bloggar.
  74. Är det viktigt att se bra ut bland folk för dig? Ja, jag vill se bra ut, som jag själv tycker. Men det betyder inte att jag inte kan gå till skolan eller på stan osminkad och med mjukisbyxor eller nåt sånt. Det jag tycker är bekvämast tycker jag oftast är snyggt i klädväg.
  75. Ångrar du något som du har gjort? Ja.
  76. Vad åt du senast? Kyckling, ris och currysås.
  77. Vilket är ditt drömjobb? Makeupartist, kläddesigner eller konditor. Egen företagare vilket som.
  78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men varken har haft tillfälle, tid eller råd till? Inte vad jag kan komma på just nu, men det finns det säkert.
  79. Vad har du haft för djur? Kor (kvigor, kalvar, tjurar...), min lillebror har haft kaniner, grisar hade vi när jag var liten, katter, hund.
  80. Berätta tre saker dina läsare antagligen inte vet om dig:
  81. Svär du ofta?
  82. Sverige när det är som bäst?
  83. Kan du åka slalom?
  84. Kan du åka snowboard?
  85. Vad har du ätit idag? Frukost, lunch, middag, mellanmål.
  86. Vad har du för utbildning? Går på högstadiet så grundskoleutbildning antar jag.
  87. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Svårt att säga... Jag är inte så missnöjd med min kropp men kanske mitt ansikte.
  88. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Håret i min nacke. Massa hår som inte går upp i en hästsvans och på ena sidan går det ner en bit mer än resten av håret liksom...
  89. Vilken är din bästa egenskap? Inte rädd att säga att jag är bra, fin eller något annat snällt om mig själv.
  90. Vilken är din sämsta egenskap? Ibland dömer jag människor i förväg. Det är inget jag vill så jag försöker alltid tänka att jag ska prata med personen först innan jag bestämmer mig för hur den personen är.
  91. Nämn två historiska personer som intresserar dig: Är mer intresserad av historia än historiska personer.
  92. Saknar du någon? Ja.
  93. Är det viktigt att fira födelsedagar? Jag tycker att man ska fira åtminstone inom familjen, men det beror väl på om personen som fyller år vill det.
  94. Vad gör dig ledsen? Kan inte komma på något speciellt. Men jag kan bli arg på alla skönhetsideal "så här ska du se ut för att bli accepterad av alla andra". Men hur många ser ut så egentligen? Skulle alla vara samma person då eller?
  95. Vad gör dig glad? När personer inte ser ut som alla andra. Skiner upp bland alla andra och säger vad de tycker på ett sjyst sätt.
  96. Har du varit gift eller förlovad? Haha, nej, får väl ta första steget och hitta nån bra kille ;)
  97. Vad ska du göra i helgen? Ha tjejmiddag, fylla år, åka till Bollnäs på konfa-grejs, ha "kalas" för släkten.
  98. Vad är det knasigaste du gjort? En lite pinsam sak jag gjorde en gång var att skratta lite för högt. Jag tog i lite mer än vanligt och vi var en grupp tjejer och pratade med lite människor som vi inte kände, alla som jag var med vände sig om och kollade på mig. Haha, knasigt var det väl också.
  99. Vad är ditt/dina mellannamn? Maria.
  100. Vem är din förebild? Sagt det förut, säger det igen, kör mitt eget race, gör vad jag vill och drömmer om vad jag vill, är det viktiga drömmar för mig, kommer jag se till att de slår in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar