tisdag 22 april 2014

Saturdays outfit and makeup

     Hej. Jag är inte så bra på att göra "fashion-inlägg". Men jag tänkte göra ett nu. I lördags var det påskafton och jag skulle till Växbo och äta med några personer. Jag tänkte göra ett inlägg nu med hur jag såg ut och så. Det första jag gjorde var att duscha, dels för att vara fräsch och dels för att jag behövde tvätta håret.
     Sen klädde jag på mig, en vit klänning från Valley Girl, i Nya Zeeland, och knallrosa strumpbyxor från H&M, och sminkade mig. Jag hade mina svarta klackskor.




     Som mascara hade jag min Big Eyes mascara från Maybeline New York, (jag hoppas att jag för en gångs skull stavade rätt utan att kolla). Sen hade jag lite olika nyanser av brun ögonskugga.

     En sak som jag fick lära mig för några dagar sedan var att man kan ha på rougen före fondationen, då ser det mycket mer naturligt ut, även om man har en stark färg, jag tycker att det blev jättebra men kanske ska ta en ännu starkare färg nästa gång. Det youtube-klippet hittar ni här nedanför, jag får jättebra smink-tips av han som gör videorna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar