tisdag 29 april 2014

Långhelg

     Imorgon efter skolan är vi lediga tills på söndag. Skönt. Jag får alltid så mycket att göra hela tiden känns det som. Det blir inte precis vilo-lång-helg heller. Efter skolan kommer mina tremänningar och vi ska "fira sista april/första maj" eller vad det nu är man gör sista april. På torsdag måste jag börja plugga inför spanska-provet som vi ska ha på måndag och det blir förhoppningsvis plugg fredag, lördag, söndag också. På torsdagen och fredagen måste jag börja och avsluta boken "Divergent" som jag köpte, eftersom att vi ska se filmen på fredag kväll. Sen ska jag även ha gjort klart en dans tills på måndag som vi ska ha i skolan. Det blir bara en liten bit fick vi reda på igår. Jag tycker att vi har fått lite dålig planering och information. Ingen har sagt hur länge låtarna ska vara, när vi ska gå på scenen o.s.v. tills igår. Så allt vi hade gjort på danserna går inte att använda för att vi tydligen inte ska ha med dem delarna.
     Ska fixa danserna i helgen. Jag och en kompis måste göra om en till dans också, en rocklåt. Men det får gå, för tjejen som skulle ha gjort den har fått en knäskada och kan inte dansa, och vi kan inte dansen, så vi ska göra om den. Jag tror att jag inte kommer blogga i helgen. Jag måste fokusera på annat och framför allt försöka sova. Så jag kör på en bloggpaus nu. Jag ska verkligen försöka knäppa kort på allt jag köpte i Täby och i Bollnäs. Men jag hoppas att ni alla förstår varför jag tar den här pausen, vilket jag inte tror att alla gör. Ni vill inte veta hur det är i mitt huvud just nu... Typ kaos, på ett dåligt sätt. Jag måste ha ordning i min vardag. Jag måste ha ordning i huvudet. Det har jag inte just nu. Jag låg efter med engelska redovisningen så jag gjorde den dagen innan den redovisades (juste, det gick sådär. Jag blev inte så nöjd men alla tre som jag har pratat med sa att den var jättebra, två av mina kompisar plus min lärare), imorgon har vi engelska-glos-förhör och jag har tränat på det lite innan lovet men tog tag i det idag. Mamma hade varit snäll och skrivit ut några papper på hur man kan plugga bra, få tid till allt man vill och även hinna med att plugga, planera allt inför skolan bra o.s.v. Jag har inte läst allt men det verkade bra. Men jag hoppas att alla kommer tillbaka på måndag och fortsätter läsa!

Mitt påsk-godis!


Nu ska jag sova. Punkt slut. Pausen börjar nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar