tisdag 1 april 2014

1:a april

     Idag är det första april, vilket betyder att man får luras. Jag är en usel lögnare så jag kan ju bara försöka glömma den här dagen, haha, närå. Det har varit en bra dag ändå. När en av mina kompisar kom till skolan började hon med att säga:
Hon: Jag och mamma ska flytta till Stockholm.
Jag: Nej, nej det ska du inte göra!
Hon: Jo, det är sant.
Jag: Nej.
Hon: Jo.
(och vi höll på så ett tag...)
Jag: Nej, det är april idag!
     Så, jag kom på det medans vi diskuterade... Hahaha. Det är kul med sånt där ju! Sen har jag inte blivit lurad nå mer. Slutade tidigt idag i alla fall, tio över två. Då gick jag och Emma och gymmade. Det var sån härlig känsla, det går inte att beskriva. Körde verkligen slut på mig idag. När jag kom hem började jag plugga på moppekursen igen. Vill verkligen ha en prov-tid snart! På torsdag kommer jag typ komma till skolan i en och en halv timme, högst. Sen åker jag till Bollnäs och har trafik-lektion. Sen vid halv ett är det klart typ och då är jag tillbaka vid skolan vid ett, om jag inte äter. Sen är det så att vi har bad den dagen så jag måste åka tillbaka till Bollnäs, fast resten av klassen har antagligen redan kommit dit när jag är tillbaka i Kilafors, så jag får väl stanna och vänta på dem där då, se om jag hinner äta något.
     Kvart över sju började badmintonträningen. Det kändes kul det också, bara det att jag fick så ont i fötterna så jag knappt kunde stå i några minuter. Måste ha nya skor, helst nyss. På fredag ska jag åka till IKEA tror jag, så kanske ska kolla på skor inne på köpis eller stadium. Kan ju inte fortsätta såhär i alla fall. Få ont så jag inte kan vara med hela tiden... Ska kanske köpa lite mer grejer också. Men inga kläder, för det ska jag vänta tills jag kommer till Täby. En som vi känner som bor i närheten tyckte att det var smart att välja Täby istället för stan. Det var ett bra shoppingställe.
     Nu, mina kära vännor, ska jag sova. Så här sent har jag inte varit uppe på jättelänge! Kommer vara antingen skittrött imorgon eller superpigg...

Är fortfarande kär i den här bilden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar