onsdag 9 april 2014

Det skulle ju vara skönt att... Nej, har ju andra saker...

     Ni anar inte hur sugen jag är på att lägga mig i sängen och läsa en bok eller kolla ikapp alla avsnitt på Teen Wolf eller Top Model Sverige (har bara sett typ till andra eller tredje...). Göra det och somna i tid. Tvätta, för det är faktiskt skönt, baka, sätta igång och träna hemma.
     Men det har jag inte tid för, inte än. Sedan jag kom hem från Nya Zeeland, vilket var för fyra veckor och tre dagar sedan, har jag varit så otroligt stressad. Spanskasomoppeskolaprovläxförhörandravärldskrigetredovisning har gått i mitt huvud om och om igen sen dess. Inte kunnat koppla av ordentligt en enda natt, inte kunnat slappna av i alla muskler i kroppen, vilket får mig att gnissla tänder på nätterna så att jag får ont i huvudet på dagarna. Jag har varit borta från flera lektioner i skolan också utan att jag har kunnat gjort något åt det. Det har varit moppeskolan, tandläkare m.m. Tanken på att jag vill bygga muskler och träna finns också i huvudet. Men hur ska jag kunna få muskler om jag inte vilar? Det vore så skönt att vakna en morgon och faktiskt känna sig utvilad. Jag kommer inte ihåg hur det känns ens.
     Snart är allt över. Snart ska jag göra moppeprovet. Jag ska plugga stenhårt på det så jag slipper göra om. För jag vet inte om jag skulle klara av det. Sen har jag två engelskaredovisningar som ska göras och sen är jag fri! Visst, jag kanske får något läxförhör i nåt ämne men det är ju ganska lugnt.
     Mitt huvud håller typ på att sprängas. Vill läsa en vanlig bok, kolla på tv-serier så att jag kan kolla bara en dag i veckan, inge mer. Jag vill få ordning i mitt rum och träffa kompisar på helgerna. Jag vill träna upp mig inom badmintonen, få rätt och hårda slag. Bli stark, snabb, få bättre kondition. Sånt som det räcker om man gör ibland, men kan göra hela tiden om man vill. Men jag har inte tid att göra saker som jag vill. Jag hade tur som kunde sluta tidigare idag så jag kan blogga, är inte säker på om jag skulle ha hunnit det annars.

Dagens jag! Smart att jag alltid kommer på fem minuter innan jag måste gå att jag ska fixa håret...<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar