söndag 27 april 2014

Rätt sjyst helg asså

     Hej. Nu har jag kommit hem från farmor. Jag har haft en toppen helg! I går åkte jag tåg till Bollnäs, det var jättefint väder och så varmt! Jag ångrar att jag inte tog shorts eller korta tights. Jag hade strumpbyxor och det var typ för varmt. Jag var in på Såfin, jag fick ett presentkort där av Emma, men jag hittade inget speciellt nu så det blev inget. Sen försökte jag ringa Nora, igen, hade redan provat en gång sedan jag hade kommit till Bollnäs. Hon svarade inte. Jag gick vidare till torget och får syn på henne, så jag springer dit. Sen stod jag där med alla dansande människor som om att jag var en av dem, men det är jag ju inte längre. Innan danserna började såg jag till att jag stod långt fram, längst fram faktiskt. Efter en liten stund satte jag mig ner och jag kände hur fötterna först fick sockerdricka, sen började domna bort och efter ett tag kände jag inte någonting nedanför vänster knä. När allt var klart så skulle jag gå till Nora, men det gick ju sådär. Jag måste ju ha sett skitkul ut. Jag kände inte om jag satte ner tårna eller hälen eller mitten på foten först på vänster sida. När jag stått vid Nora ett tag så började sockerdrickan komma igen och efter en liten stund var foten som vanligt.
     Vi gick till hennes mamma som ville in på Helins bokhandel och kolla så vi gick in dit, då såg jag att det fanns whiteboardtavlor, vilket båda mina bröder vill ha, jag har redan en. Så jag smsade mamma att det fanns och hon sa att jag skulle köpa två. Jag väntade med det till farmor kom, efter att vi ätit kyckling fajitas. Såååå gott!!! Vi åkte till farfar sen och gick ut en sväng med han. Sen bar det av hemåt då vi grillade och kollade på gladiatorerna och käkade popcorn, eller jag käkade popcorn, och sen kollade vi lite på en film. Jag har sett en liten bit av den filmen tidigare, det handlar om en kille som får sparken och sen börjar han som läkemedelsförsäljare och träffar en tjej som har Parkinson. Jag har inte, vad jag vetat om, sett någon person som har varit i början av sjukdomen. Har ju bara träffat farfar, och då har han haft det i några år.
     Idag så började vi med att måla, vilket vi gjorde igår också. Sen åt vi mat vilket var väldigt gott. Sen efterrätt, mixade jordgubbar så att det blev som en sås tillsammans med glass, eller tvärt om då kanske, haha. Got var det i alla fall. Sen kom pappa och hämtade mig och nu är jag hemma. Helgen har varit väldigt bra! Hela lovet har varit bra. Imorgon börjar vi skolan, men det har jag inget emot faktiskt. Får se vad jag gör resten av dagen, förhoppningsvis engelskan, haha.
Visade jag den här föresten? Gjorde den typ i torsdags tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar