fredag 25 april 2014

Oinspirerad

     Jag har lust att skriva något inspirerande, som gör att jag och alla som läser känner sig lite bättre. Men sen var det ju det här med att man ska ha något att skriva om också... Det har blivit lite av ett problem för mig. Jag har bara skrivit om vad jag gjort om dagarna, men hur kul är det att varenda dag läsa: "idag har jag varit i skolan, vi gjorde det och det och det. Nu ska jag göra det och det, jag kanske ska göra det och det någon dag.". Nja... Inget jag skulle vilja gå in på en blogg och läsa. Hade någon varit i Nya Zeeland så hade jag ju gärna läst om vad den har gjort där, men den här någon tar ju aldrig tag och skriver om det. Så är det...
     Vad ska man skriva om, när man inte vet vad man ska skriva om? Det är frågan det... Sen vill jag inte skriva värsta novellen, för det är så jobbigt att läsa mycket text i ett inlägg. Då är det bättre med flera inlägg. Bilder är ju också fina, om någon tar bilderna, och framför allt laddar över dem till datorn så att man kan lägga upp dem på bloggen. Varför tar jag inte tag i saker som kan göras på fem minuter?
     Sen blir jag typ småstressad över att jag har skolarbete som måste göras, skyller på det men det slutar upp med att jag inte gör något. Eller, jag gör ju läxorna så att de blir klara i tid men när det fortfarande är dag och jag borde göra läxorna så hittar jag på något annat efter att jag har bloggat.
     Vad ska man skriva om då? Har ingen idé alls! Eller jo, några, men det räcker ju bara för en dag, knappt det. Typ, vad jag gjorde i NZ, vad jag köpte i Täby, vad jag ska ha på mig på skolavslutningen, vad jag sydde dagen efter att jag varit i Täby. Ja, typ så. Det var ju knappt för en dag. Resten 364 dagar då?
     Jag måste börja fota mer... Då kan jag i alla fall skriva om bilderna.

Det var det inspirerande inlägget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar