tisdag 10 december 2013

Dagen och lite till

Hej!

Idag har varit en dålig dag... Den skulle ju bli så bra men nej. Det började med att klockan ringde och jag fattade inte vad det var som ringde eller varför det ringde. Så mamma kom in i rummet typ fem över halv åtta och säger att vi måste gå till bussen nu och vad jag tycker är precis efter att hon har gått ringer klockan igen. Jag har den på larm tjugo i åtta för att jag ska veta när jag behöver gå till bussen. Så jaa... Tänk dig att ha en kvart på dig att välja kläder, ta på dig dem, fixa hår, smink osv. och äta frukost plus packa väskan. Jag hade inte tid att sminka mig så jaa.. Det blev väl lite stressigt men jag hann med bussen iallafall. Igår letade jag efter mina läxböcker överallt men hittade inga så jag löste det på annat sätt men ja, när jag kom till skolan finns en spanska-bok inte i skåpet. När jag har varit hemma ett tag så ska jag äta och då får jag en spagetti i halsen och kan inte svälja, inte andas och bara hosta upp slem. Det gick bra iallafall. Hoppas att eran dag har varit bättre än min...

Nu ska jag skriva om andra saker så jag slipper tänka på dagen.

Jag har fortfarande inte städat rummet men jag har börjat fundera på att möblera om det igen. Jag har inte sagt något till mamma än när jag skriver det här så får se hur hon får reda på det. Jag gillar förändringar och jag kan typ bara sitta vid ena delen av mitt skrivbord känns det som. Det är lite tråkigt att flytta sängen eftersom jag sover så bra som jag gör nu men jag orkar inte ha det på samma sätt längre. Garderoberna ska få stå kvar men sen får jag se hur det blir... Jag vill ha sängen i det hörnet som jag har skrivbordet i nu. Jag vet bara inte hur jag ska få ihop det med skrivbordet och en hylla. Det roliga är att jag har lite grejer i hyllan men jag använder inte nåt av det förutom stereon, en låda med kamera- och mobilgrejer i... Jag vill ta bort den men mamma tror inte att jag får plats med grejer annars så jag får se... Mamma vill ju ha en bokhylla på ett ställe där en annan bokhylla blev för stor hehe... Nu vet jag nu hur rummet ska se ut på ett ungefär.. Det beror på om jag kan ta bort hyllan. Men nu ska jag rensa på riktigt. Allt som jag inte använder eller kommer att använda tar jag bort eller slänger-och tro mig, mycket ska slängas. Jag har så mycket skräp så det ska bort! Jag kan göra en före- och efterbild. Så fort jag har fått bort det värsta... Det kommer att se stökigt ut på före-bilden/bilderna men det får ni leva med. Jag ska bara ta bort typ kläder och sånt först!

Jag sätter igång med det nu faktiskt! Jag har ändå inget annat som ska fixas förutom att jag ska göra en koreografi men det är lugnt! Den ska vara klar och inövad i en musikal i april... Okej, den ska vara klar efter jullovet men det är nog lugnt. Men ha det bra så kanske jag skriver mer sen eller imorgon.

Stora kramar från mej eftersom dagen iallafall slutar bra!//MoaMaria<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar