söndag 22 december 2013

Godnatt

Jag ska snart sova. Haft en ganska skön dag sådär. Vaknade åtta minuter innan klockan skulle ringa. Sen gjorde jag mig i ordning i lugn och ro och kollade på julkalendern. Sen åkte jag, Emma och Nora till Bollnäs. Det gick ganska bra att komma på bra julklappar. I slutet så hade jag kvar min lillebror, Emma hade kvar sin lillebror och Nora hade kvar till sin pojkvän. Det löste sig bra tycker jag! Känner mig nöjd över julklapparna.

Jag fick skjuts hem och var hemma vid fyra tror jag. Jag slog in alla paket och sen fick jag tråkigt. Mamma pluggade så hon kunde inte göra något med mig. Min lillebror spelade data-spel så han ville inte göra något. Storebrorsan och pappa var hos mormor och morfar. Jag hade ingen lust att kolla på tv eller spela tv-spel eller hålla på med datorn eller telefonen. Till slut skulle vi iallafall iväg och handla så jag följde med. Jag fick panta lite av alla flaskor som vi har, vi har en hel del kan jag ju säga... Men ja, det blev 51:- så jag tog pengarna och stoppa dem i fickan. Haha, det var ju jag som pantade så jag tycker att jag förtjänade dem. En gång när vi pantade så fick vi barn typ 120:- var. Så det blev en hel del.

Tänk att det är typ tre dagar kvar till julafton bara. Eller ja, om två dygn så är det ju julafton. När jag vaknade hade jag fortfarande ingen julkänsla. Nu har jag verkligen julkänsla. Men ja, jag köpte sista julklapparna idag och vi klädde granen. Då kan man få känna julen komma.

Imorgon, eller idag då... Så skulle vi ha badat men eftersom att både jag och min bror blev sjuk så ställde vi in. Vi får bada någon annan dag istället. Men vi ska åka till våra kusiner och moster och typ morbror (förklarar snart nedanför). Vi ska dit och fika. Det ska bli roligt. Jag har inte träffat dem på hur länge som helst och det känns så konstigt.

Nu det här med morbror. Det är ju inte mammas bror men det är mammas systers man. Då räknar jag det som morbror. Lika med en av mina fastrar. Alltså den som inte är pappas syster utan pappas brors sambo. Så bara så att alla vet nu då så har jag ingen riktig morbror men jag kallar det för morbror ändå. Lika med faster, jag har en "riktig" faster och en "oriktig" faster som jag också kallar för faster. Eller ja, jag säger ju deras namn, jag vet att alla gör olika, men jag säger deras namn när jag pratar med/om dem.

Och det är jättebra för jag är nästan frisk! Jag har pyttelite ont i halsen fortfarande men det är helt klart så att jag står ut. Ibland så blir jag jätteyr så jag vet inte vad som händer. Det går en bergochdalbana genom huvudet och sen åker golvet/marken iväg från fötterna och då känns det som att jag ska ramla men jag står på benen hela tiden.

Nu är jag påväg att somna så jag ska lägga ifrån mig datorn och blogga mer när jag har sovit!

Kramar från mej//MoaMaria<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar