måndag 16 december 2013

Slut

Lamm-köttet är slut, pizzan är slut, helgen är slut, veckan är slut, snart är året slut, höstterminen är snart slut, internet på telefonen är slut, läxorna är i stort sett slut, min kropp är slut... Allt är slut typ. Nä men jag åt åtta bitar lammrax igår, idag åt jag upp hela pizzan, eller ja, mamma tog två bitar för att jag inte skulle äta så mycket utan röra på mig, det är söndag kväll, det är 15:onde december, inte haft internet på mer än en månad i skolan, vi har en engelska läxa över lovet men annars är jag fri och jag är skittrött! Men allt känns så bra!

Jag ska gå in i 2014 med glädje, med nya mål att nå och jag kommer att få leva ett annorlunda liv känns det som. Det kommer att hända något 2014, jag känner det på mig. Jag ska prata med en kompis imorgon vad hon tror. Ibland kan hon se in i framtiden. Jag vet att många inte tror på sånt där men jag tror på övernaturliga saker. Men hon har iallafall ärvt det från sin morfar. Hon har berättat att han kunde se att en tjej skulle bli överkörd av en lastbil och ungefär två år senare så blev hon det, men jag tror att hon överlevde. Det är lite läskigt men häftigt på samma gång.

En kvinna som min familj har blivit kompis med genom en annan familj som vi är kompis med var hemma hos oss, jag tror att det var på nyårsafton förra året, kan lite sånt där om spöken eller nåt. Men då iallafall, var hon upp till mitt rum och ställde sig på EXAKT samma ställe som ett spöke brukar stå som jag ser ibland och sa att han brukar stå där. Jag har sett han flera gånger men för ett tag sen så var jag själv i mitt rum och sa högt att han gärna fick komma till mitt rum men inte visa sig för mig och sen dess har jag inte sett han.

Sen var hon in till min storebrors rum och sa att det var helt säkert där. Det var en trygg zon. Sen var hon in i det rum som min lillebror har nu men som mamma och pappa hade då. Mamma hade ganska svårt att sova där då och kompisen sa att det gick som en linje över mammas del av sängen som gjorde det svårt att sova. Mamma flyttade på sängen och det gick helt plötsligt bättre att sova.

Det låter lite konstigt men jag tror faktiskt på såna här saker men jag tror att dem flesta spökena och sånt egentligen är snälla även om de inte uppfattas så från början. Jag tror inte att det finns något som vill skada oss, de har ingen anledning att skada oss.


Nu till andra saker. Imorgon ska jag till skolan och vi går till halv fyra och sen följer två kompisar med mig hem och då ska vi se på film; Oz the great and powerful. Jag tror att den är jättebra så får väl se. Vi ska ha typ grönsaksdipp och lite sånt mys. Ska bli roligt! Sen på tisdag har vi idrott och då ska vi ha tävling mot våran idrottslärare. Alla som lyckas klå han får en varsin kladdkaka. Ingen från 8b lyckades. Jag kommer inte klara det eftersom vi ska göra armhävningar och jag kommer få ont i axeln då. Även om jag inte gillar kladdkaka så ska jag göra mitt bästa.

På onsdag är det Fin-Ful-Kul-Jul-kuppen på skolan. Jag tror att det var i den ordningen iallafall. Då kan klasserna sätta ihop lag och sen klär man ut sig till något och kör innebandy-turnering. Personalen har ett lag också. Vad jag vet så har våran klass inget lag. Om man bara har killar i sitt lag eller bara tjejer så får det andra laget börja med några poäng och de som har bäst utklädnad får också börja med några poäng. Jag vet inte om det blir någon skillnad mellan klasserna, om 7:orna möter 9:orna t.ex. Kommer inte ihåg. Men då är man väl antingen där eller kollar på film typ.

På torsdag är det mest tid med klassen och då ska vi kanske se på En julsaga som jag tycker är ganska bra. På kvällen är det jul-show så det ska bli roligt och på fredag är vi lediga. Då börjar jullovet! På lördag åker jag och mina kompisar till Bollnäs och jul-shoppar. Och på lovet är det julafton, ska på ett kalas typ (ingen fest precis men kanske en filmkväll, jag vet inte riktigt), vara med en kompis som jag inte kan vara utan, fira nyår och kanske mer. Jag kommer iallafall få ett bra slut på det här året!

Kramar från mej//MoaMaria<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar