måndag 9 december 2013

Skola imorgon...

Men det känns ändå ganska bra. I vanliga fall skulle det kännas skitjobbigt men nu känns det helt okej. Imorse hade jag klockan på nio och jag var jättetrött. Sen kom jag att tänka på att jag skulle få ett paket och då blev det fart på mig. När jag kommer ner så ska vi barn öppna paketen tillsammans och min storebror kan sova hur länge som helst... Men jag lockar håret och äter frukost och sen fick jag och min öppna paketen ändå. Vi fick tre filmer: After Earth, Oz the great and powerfull och The Host. Sen åkte jag och hämtade upp en kompis och vi åkte till segersta kyrka och gjorde nattvarden andra gången i livet och andra gången på en vecka... Jag har bestämt mig för att inte dricka nå alkohol någonsin men det var alkohol i vinet som vi doppade brödet i men eftersom folk ska kunna köra bil hem så kan det inte vara nå mycket och jag doppade inte ens halva brödet så jag räknar bort det. Men efteråt åkte vi hem till min kompis och jag har inte varit in i deras hus sen hennes rum blev klart och typ halva deras nedervåning är klar och det var jättefint! Vi åt mat och åkte ner till julskyltningen och jag började frysa när jag kom dit... Jag hade på mig: strumpbyxor, en kjol och en tröja. Över det hade jag flisbyxor och en fliströja och raggsockor och en flisväst. Över det hade jag täckbyxor, täckjacka, vinterskor, mössa, handskar och halsduk. Hur tusan kan man frysa då när det är elva minus ute?
Vi stod där i en timme och sen åkte vi hem och kolla på The Host. Den var så sjukt bra! Om ni inte har sett den så rekommenderar jag verkligen er att se den. Efter det åkte jag på träning och det var mycket armhävningar och nån annan grej som jag inte kan förklara men jag kan säga att jag fick så jäkla ont i axeln efteråt! Sen när jag kom hem åt jag och skrev lite på min berättelse på wattpad. Jag tycker att den är jättebra! Så jag ska skriva av den så att jag har den på papper. Skulle faktiskt vara roligt!

Nu ska jag göra lite läxor och sånt. Imorgon ska jag kliva upp ungefär när klockan ringer. Den ringer halv sex och det senaste jag tänker kliva upp är sex. Sen blir det att göra sig i ordning för skolan och sen gå till bussen och gå i skolan å sen åka hem. När jag kommer hem är det mörkt så jag kan inte vara ute... Men det blir nog läxor och städa rummet-tro mig, det behövs. Igen. Men det är okej att det är liiiite stökigt såhär innan jul bara det är städat på fredagen innan julafton eftersom jag är ledig då och jag inte vill tänka på saker som måste göras; skola, läxor, städa o.s.v... Då ska jag göra det jag vill istället. Bäst att börja med rummet imorgon då...

På tisdag blir det säkert gym och träning och onsdag gym och torsdag träning. Men jag ska iallafall göra en jätterolig sak på onsdag... 'trumvirvel' Jag ska gå på andra delen av "Hobit en Kresa"!!!!!!!!!! Jag är faktiskt sjukt taggad för det!

På jullovet ska jag såklart fira jul, på juldagen ska jag gå i kyrkan typ sju på morgonen. Nån dag efter eller den dagen-får se när det passar- ska jag sova hos en kompis. Sen på nyår ska jag till en kompis-familj, tror att jag skrev det i ett annat inlägg också.

Sen då? Vad ska jag göra 2014? Jo det ska jag tala om för dig som läser. Jag ska åka skoter om det finns snö. Jag ska åka skidor i Björnrike (Vemdalen). Jag ska åka till Stockholm med en kompis. Jag ska fylla 15 och ta moppekort. Jag ska börja nian och så mycket mer! Och en sak som är speciellt roligt. Det här är verkligen roligt... *stooor trumvirvel!* ...Jag ska åka till Nya Zeeland!!! Fatta roligt! Jag var där första gången förra året och vi ska åka dit igen! Grymt kul!

Jag vill också tala om att jag inte kommer att blogga så mycket i helgen. Om jag inte redan har berättat vad jag ska göra så berättar jag det när jag är klar. Men jag kan säga så mycket som att jag inte kommer ha tillgång till dator eller ens internet till telefonen. Men mer får ni veta sen på söndag eller måndagen efter.

Nu ska jag ta tag i första delen av läxorna. Kram på er allihopa som läser min blogg! Älskar er alla!<3

Kramar från mej//MoaMaria<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar