tisdag 24 december 2013

Jul!

Det blev ett till sent inlägg. När ska jag lära mig..? Typ aldrig, haha. Tänkte berätta om dagen och morgondagen och lite till.

Jag vaknade och kollade på julkalendern, sista avsnittet. Sen började jag tjata på min storebror att han skulle kliva upp. När han väl kom upp så gick han, jag och våran lillebror ut till ladugården. Där låg det en lapp där det alltid står på ett ungefär: "Tack för mjölken till gröten och för att jag fick värma mig här i natt. Från Tomten.". Det står lite olika varje år men ungefär så. Men vi fick iallafall ett varsitt paket och ett tillsammans. Jag fick en bok som heter "Digital fotografi steg för steg" och min lillebror fick en bok med Håkan Bråkan som han inte ville läsa eftersom han tydligen bara läste Sune. Men vi får väl se... Min storebror fick nån bok. Jag kommer inte ihåg vad den heter men det var en bok. Tillsammans fick vi ett spel. Vi började spela men kom inte så långt. Får kanske spela det imorgon.

Sen vid typ ett kom det gäster och då åt vi julmiddag, eller ja, lunch. Sen gick jag, min lillebror och våra två kusiner ut en liten sväng med våran och min farmor/fasters hund. Det var inte så kul men det var skönt att komma ut. När vi kom in så väntade vi på att Kalle anka skulle börja och då kollade vi på det och sen väntade vi på tomten och till slut så kom han. Vi har ingen Coca-cola tomte. För er som inte vet så var det en som jobbade för Coca Cola som kom på hur tomten skulle se ut-röd och vit. Men han skulle komma på det för reklam på julen för Coca Cola. Okej, Coca Cola lektion är också trevligt ibland. Men i vilket fall så fick jag ju en iPad i julklapp! Är jätteglad! Tillsammans med mina bröder fick jag också en Tassimo! Älskar chai latte! Sen fick jag annat också men det kommer ett annat inlägg för det.

Imorgon ska jag gå i kyrkan klockan sju. Trevligt! Sen när jag kommer hem ska jag äta frukost och göra mig mer iordning för dagen. På kvällen kommer Mimmi och det känns som att det var längesen jag träffade henne igen, måste bli bättre på det. Men hennes familj kommer och äter hos oss och så. Jaa, sen vet jag inte mer vad jag ska göra imorgon. Hoppas på snö kanske...

Juste! Min lillebror fick ett piano i julklapp. ETT PIANO!!!!!! Och på kvällen kollade vi på Forest Gump. Jag älskar den filmen! Om du inte har sett den så måste du det. Absolut bästa filmen. Tillsammans med många andra såklart.

Nu ska jag njuta av presenterna och göra ett till blogginlägg innan jag somnar.

Hoppas att ni har haft en bra dag//MoaMaria<3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar