tisdag 3 december 2013

Julkort snart

Hej!

Idag är det ju måndag och jag har varit i skolan. Vi fick gå på typ en brandövning. Men det var inte en speciellt vanlig brandövning utan vi fick göra det i en buss. Först så satt vi i bussen och lyssnade och sen fick vi testa att ta oss ut ur bussen (och nej, vi fick inte slå sönder något fönster, bara gå ut genom dörrarna). Det var typ en grej som man skruvade på som var vid båda dörrarna och då pös det och när det hade pysit klart kunde man trycka på dörren och sen öppna den. En annan sak som var viktig om det skulle börja brinna t.ex. längst bak i en buss så skulle man gå framåt. Även om man hade den bakre dörren i ryggen skulle man gå framåt för att inte skapa kaos. Sen fick vi reflexer och en sån där som man kan hänga runt halsen som man kan ha nyckeln på med reflex. De sa också att man skulle byta reflexerna efter ett år för sen hjälpte de inte. Jag tyckte att det var bra att vi fick den här informationen för om det skulle hända något i en buss vet man ju inte vad man ska göra förutom att ta sig ut.

På profilen/elevens val så gör vi en musikal. Och då ska jag och några kompisar göra en dans till låtarna vi ska ha med. Vi ska vara klara med allt och ha uppvisning i april. Ska bli lite roligt... Jag är inte jätte-taggad men det är ju alltid någonting som inte är så himla tråkigt.

Snart ska vi knäppa julkort. Jag ska nog ha klänning på mig men jag vet inte vilken... Ska även göra läxorna och läsa lite. Sen vet jag inte vad jag ska göra. Blir väl att sova och imorgon till skolan igen... På hemkunskapen ska vi ha redovisning på en grej så jag ska lägga in en bild i det också. Jag vet inte riktigt vad vi ska läsa men jag ska dela upp det ikväll så får alla läsa en varsin del imorgon. På idrotten vet jag inte vad vi ska göra men jag hoppas på nå roligt. Efter skolan blir det gym och efter det konfirmation! Jag tror att vi skulle göra nattvarden imorgon men är inte säker... Om man ville vänta tills man hade konfirmerat sig fick man men jag ska göra det imorgon. På onsdag är det läxförhör i spanska. Jag har blivit expert på att klara mig precis på läxförhören... Inte i onsdags men onsdagen innan skulle man ha elva rätt och jag hade elva och en halv och i onsdags skulle man ha sex rätt tror jag och jag hade sju och en halv... Hehe, ska nog ta det till nästa nivå nåt tag... Men spanska är det enda ämnet som jag inte är så bra i om man kan säga så. Från början var vi över tjugo stycken i spanska-klassen (alltså i början av sjuan) och nu är vi tio eller elva stycken kvar. Resten har inte klarat av det för att det har gått för snabbt fram tror jag så de har studd istället, alltså svenska/engelska. Jag ska klara spanskan har jag bestämt eftersom ett E i det ger tio poäng i betygen sen. Det känns viktigt för mig att få bra betyg.

Från det ena till det andra; har ni hört dem här remixerna? Kan man säga så? Skit samma, har ni hört dem? Det är en kille som sätter ihop typ dem 25 bästa låtarna under året och gör en musikvideo också. Jag tycker att alla är bra men det här är mina favoriter: Blame it on the pop, Don´t stop the pop och World go boom. Tycker de är jättebra! Om ni inte hört dem så borde ni det!

Men nu har jag inget mer att skriva om tror jag. Men ha det bra så kanske jag bloggar mer senare.

Kramar från mej// MoaMaria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar