torsdag 12 december 2013

Dagen-onsdag

Hej!

Idag var jag trött men jag kom upp i någorlunda god tid ändå. Första lektionen var matte och det flöt på bra tyckte jag! Det är många som inte alls gillar matte. Jag tycker att det är roligt, och nej, jag skämtar inte. Det har varit ett av mina favoritämnen men inte längre, nu är det bara roligt. Mina favoritämnen nu är typ slöjd, bild och SO. Och jag hatade SO förut men det går så jäkla bra för mig i det ämnet så jag vill bara fortsätta att göra bra ifrån mig och då blir det roligt! Hemkunskap kan vara roligt ibland. Det beror på vad man gör. Men efter matten hade vi engelska och då jobbade jag på själv ganska bra. Jag kunde alla orden tills imorgon iallafall men ska köra igenom dem lite till eftersom jag inte kunde stava alla helt. Sen hade vi hål i 45 minuter (alltså lång rast). Och då tränade jag på spanskan och det gick så jäkla bra så jag har kommit på hur jag ska börja träna på just spanska-läxorna. Sen var det dags för spanskan och det gick bra. Vi började med att packa upp allt fika som vi hade tagit med oss, gott! Men vi var åtta stycken där om man räknar in läraren och fem stycken hade choklad med sig och en hade kanel i sitt. Så jag åt vaniljglass och rulltårtan som jag bakade igår. Jag hade kunnat göra ett inlägg hur jag gjorde men jag hade ingen bild så jag ska göra det nästa gång jag gör-vilket antagligen blir snart eftersom det var så lätt och roligt och det går snabbt och det är så gott.

Sen var det lunch haha, några var jättemätta. Jag var ganska mätt och det var bra för det var "litet julbord". Jag åt två limpskivor med julskinka på. Det var faktiskt gott men jag äter inte det andra. Det fanns prinskorv och skolans är inte så gott, sen fanns det köttbullar och jag äter bara hemmagjorda. Jag ska inte säga varför för då kommer ni aldrig äta köttbullar eller nuggets eller liknande saker... Men det fanns potatis också men utan skal blir skolans potatis ännu mer överkokt än med skal så, nej tack. Men jag blev ju jättemätt efter det jag hade ätit ändå.

Efter lunch var det teknik och jag fick äntligen till det där jäkla huset, men det var så tråkigt så jag gjorde en pool också. Efter tekniken var det svenska och jag fick inte ha boksamtal så jag läste i "Nyckeln" istället. Efter det skyndade jag till bussen och åkte hem och då kom pappa med traktorn och sen gick jag in. Det gick väldigt snabbt, det kändes som att jag bara gick rakt fram och kom in i någonting och den åkte och sen klev jag ut och fortsatte gå rakt fram. Haha, konstigt? Men vet inte hur jag ska förklara. När jag kom hem fick jag ett meddelande på facebook-jag har inget internet i skolan. Och där stod det lite tråkigheter. Men det finns inget jag kan göra för att ändra på det. Här går jag omkring och lever värsta "perfekta" livet om man jämför med många medans så många runt om kring mig mår dåligt. Skit.

Ikväll ska jag på bio med en kompis. Vi ska se "Hobbit" har längtat sååå länge! Haha, är jätteglad för det. Och goda nyheter för er som tycker om det jag skriver; jag ska inte bort i helgen. Jag skulle ha åkt till Umeå med min familj för att mina bröder skulle spela badminton men en blev sjuk. Jag vet inte om han kan gå till skolan nån dag den här veckan men får hoppas på det bästa. I helgen kommer våra "grannar" till Gusbo. För er som bor i Stockholm så åker de till "landet" men jag säger inte att jag bor på landet så det låter bara konstigt för mig, haha. Men de kommer iallafall i helgen så det blir roligt. På lördag ska jag åka och shoppa men har inte bestämt vart än.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu men funderar på att måla naglarna. Hoppas att det blir bra den här gången... Men hejdå!

Kramar från mej//MoaMaria<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar