fredag 3 januari 2014

2014

Jag tycker att 2014 ska bli så roligt! Jag fick en bra start, bästa jag haft faktiskt! Men det kommer att hända så mycket roligt och jag ska bli bättre på att blogga, alltså mera bra inlägg. Så mycket det går iallafall. Jag ska försöka fota mer också! Har inte fotat nånting än men det kommer.

Men jag har berättat det flera gånger känns det som men jag berättar igen! Jag ska till NZ, ta moppekort, kanske räls-tandställning, slutar åttan, kanske sommarjobb, världens bästa sommar, börja nian, ha sååå grymt roligt bara! Och jag ska för tusan höja mitt betyg i idrott! Jag vet inte hur olika personer uppfattar mig men på lektioner och sånt så gör jag det jag ska och tar inte så mycket plats. För att få ett bra betyg ska man både göra det man ska och kanske lite till, vilket jag gör, men man ska dessutom ta mycket plats och visa så. Där kommer problemet, jag räcker upp handen om jag vill svara på en fråga eller säga något. Andra i min klass ropar ut och då vet ju lärarna att de kan medans jag inte får en chans att visa. Men på idrotten vet jag nog iallafall vad jag ska göra. Ibland kan jag få ryck och bara skrika ut och heja på o.s.v. och det är nog det jag behöver. Jag behöver såna ryck varje lektion. Om det hjälper mig kanske det är en bra början. Det kanske blir bättre på andra lektioner också då.

Egentligen så gillar jag att få uppmärksamhet men är dålig på att ta den i en stor grupp som man är rädd att skämma ut sig inför. Men vad gör det med min klass? Det känns som att jag inte känner dem lika mycket som alla andra i klassen gör eftersom jag kom senare in men jag vill gå ut nian med en klass som jag inte glömmer. Med minnet att vi har varit tajta. Och sen kanske jag kan bevisa för mina lärare att jag kan ta plats om jag vill. Eller när jag inte tänker så mycket iallafall. En av mina lärare tycker att jag tar alldeles för lite plats. Kan ju gå ut åttan med att hon har fått se en ny sida av mig.

Och med allt det här menar jag inte att jag ska bli "bråkig" på lektionerna. Då skulle alla få en chock tror jag haha. Nej, jag ska bara satsa på betygen, visa att jag kan göra det som krävs. För jag kan, det är bara det att jag bara visar det när jag är med såna jag trivs till 100% med. Som kompisar och släkt och sånt.

Jag är så taggad vad hela året har att erbjuda. Det har ju bara gått nån dag än så det är mycket kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar