fredag 17 januari 2014

Dagen | Minne om bruten nagel | Mer

     Snart åker jag! Det ska bli så roligt! Jag kom hem från skolan för ungefär fyrtio minuter sen. Sen dess har jag packat det sista, sett till så att jag får med mig kamera och iPad och ätit lite macka. Idag har jag haft håret uppsatt i en slarvig (vÄÄldigt slarvig) knut på huvudet med ett diadem till. Heter det diadem? Ett ganska tjockt och typ ljus blond-färg. Nu har jag bytt till ett mjukt grönt.
     Jag tog med mig lite böcker hem för att jobba i. Inte för att jag ligger efter med nåt men ändå. Jag ska ju vara borta från skolan imorgon så lite därför. På torsdag har jag engelska läxförhör igen och sen tog jag med mig matten bara för kul. Ja, jag är väl kanske lite av en matte-nörd men det är ju roligt!
     Jag bröt av en nagel idag, långfinger-nageln på min vänstra hand för att vara exakt. Det var inte meningen, hände typ när jag skulle ta på mig jackan. Nu är den ganska sned. Jag ramlade ner från en studsmatta en gång och då bröt jag den långt in och det gjorde ont. Jag skulle kliva ner från studsmattan på en bänk. Men bänken välte och jag ramlade. Alla blev jätteoroliga och jag grät lite halvt. Alla frågade hur det gick och när jag till slut fick fram något var det: "Aj, jag bröt en nagel!". Efter det började skratta och jag skrattade och grät på samma gång. Medans försökte jag förklara att det gjorde jätteont. Haha det hände typ 2011 eller 2012 tror jag.
     Jag har haft (har fortfarande) på mig underställs-byxor under strumpbyxorna idag, det har varit skönt men lite jobbigt. Jag har inte frusit alls och det har ju varit bra. Men det har varit lite knöligt och jag har inte känt om klänningen har åkt upp nånting. Jag hade på mig en ganska tight klänning så den åker ju inte ner av sig själv heller. Det har känts som att ha på sig jeans fast inte såna som sitter åt oskönt.
     Jag känner själv att jag är ganska dålig på att komma på vad jag kan blogga om. Emma bloggar ju också och jag tror att hon också har lite idé-torka. Får väl försöka klura ut något tillsammans som vi kan blogga om. Jag vill ju ha bra saker men det blir mest vad jag har gjort eller ska göra. Det kanske kan vara roligt med lite djupare inlägg ibland också.
     Jag tror att det blir lättare om jag får en helg på mig att göra i ordning för att fota. Nästa helg skulle jag kanske ha varit med en kompis som jag inte har träffat på mer än ett år men vi skulle spela badminton på lördagen så jag kanske kan fixa med det på söndagen. Skulle vara bra med en kompis som kunde knäppa då också. Ska fundera under veckan. Annars blir det kort i helgen.
     Nu skulle jag visst äta så jag ska väl ta att göra det. Ha en bra helg allihopa så bloggar på söndag eller måndag! Älskar er, puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar