söndag 5 januari 2014

Gårdagen | Dagen | Julafton-bilder

Igår åkte jag till en kompis och var med hon och tre till och vi sov över där. Vi gick och la oss typ tjugo över fyra. Jag vaknade halv tolv och då kollade vi lite på tv och sen åt vi frukost. Typ tjugo över ett kom mamma och hämtade mig.

Tre åkte vi till Gävle och åt på restaurang. Jag åt en jättegod kyckling-rätt. Sen var vi på bio. "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann". Jag försökte lyssna på den på ljudbok en gång men det var för segt. Filmen var iallafall jättebra!

Sen åkte vi hem och nu sitter jag här och skriver. Haft det jättebra igår och idag! Imorgon bär det av till mormor och morfar tror jag... På kvällen ska vi till en kompis-familj och äta. Vi skulle ha med oss kladdkaka, suck! Jag har bestämt att jag inte ska äta nå godis eller choklad! Det räknas som choklad! Dessutom så gillar jag inte choklad så det blir ju inte så svårt men ja...

Sen börjar ju skolan på torsdag också. Det ska bli roligt men ändå jobbigt... Men vi skulle åka till fjällen nån helg så det blir ju roligt och sen åker jag på läger med konfirmationen och efter det åker vi till NZ. Så det blir väl inte jättesegt. Men jag måste börja ställa om igen så jag får väl börja med det imorgon. Kliva upp tidigt, men eftersom vi ska bort så kanske det blir sent, men sen upp tidigt igen och lägga sig tidigt.

Nu snart ska jag fortsätta med engelska-läxan. Lika bra att nöta in den så att jag kan det utantill. Gillar inte grammatik så mycket... Jag tycker det är lite svårt och så fort något inte går på fem sekunder blir det tråkigt typ...

Men här är iallafall bilder från julafton. Mamma tog dem på mig.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar