söndag 5 januari 2014

Dag 17 - Hit vill jag åka innan jag dör

Jag vill åka till NZ igen, vilket jag ska, men åka till där de spelade in "Sagan om ringen" och "Hobbit" där hobbitarna bor igen. Det var grymt häftigt! Och medans jag är i NZ så ska jag såklart hälsa på alla kompisar. Eller ja, mammas kompisar men jag känner ju vissa nu också. Här är lite bilder från min storebrors powerpoint presentation. Jag skulle ha tagit från det som mamma knäppte (hon har knäppt de här bilderna också) men det tar så lång tid att fixa.




Här är ett museum om NZ och historian och sånt.







Här såg vi en Kaskelott som är en val.

Vi fick se lite delfiner också.













Vi bodde i den här i typ två/tre veckor.



Såna här såg vi lite överallt på åkrar. De vattnar med dem.





Det här är skelett ifrån en blåval, men jag tror att den inte var fullvuxen.




Varma källor där vattnet kokade.


Mer varma källor.




"Hobbiton" där de spelade in "Sagan om ringen" och "Hobbit".




Pingviner



Fisk.

Humrar eller nåt... Sjukt stora iallafall. 


Ett högt torn som jag inte kommer ihåg vad det heter...
...och utsikten därifrån.



En glasruta som man kunde stå på och kolla rakt ner till marken, jag vågar inte stå på såna kan jag ju säga...





Så himla häftig resa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar