torsdag 30 januari 2014

Med rätt musik så går det!

     Jag gymmade ju igår och idag. Igår hade jag kvar två "övningar" som jag skulle göra femton reps i. Gissa vilken låt som börjar spelas då. Övningarna är så himla jobbiga och då kommer Eye of the tiger och då blev jag så jäkla motiverad till att göra det där jobbiga sista innan jag skulle gå och träna magen med situps och plankan. Tänk att lite musik kan göra så mycket. Gissa vilken låt som kom efter den då? Sexy and I know it och då kändes det mest pinsamt. Idag kom inte Eye of the tiger men Sexy and I know it kom och jag var nästan ensam i ett rum, det var bara en eller två kvinnor där också. En kompis som jag gymmade med däremot... Hon var i ett litet rum med bänkpress. Det finns en lös stång och en som sitter fast på två stänger. Hon hade den som satt fast och gjorde knäböj och då kom det in en kille som antagligen skulle köra bänkpress som är två år äldre än oss... Medans Sexy an I know it spelades... Haha, jag skulle tycka att det vore sjukt pinsamt.
     Älskar att gymma nu! Vet inte vad det är med mig men det är ju så kul! Det är nästan roligare än badmintonträningarna. Men det är ju för att jag gillar badminton så sjukt mycket och får mer uthållighet om jag gymmar. Hittills har vi stått plankan i en minut men på tisdag ska vi öka till en och en halv! Aaahhh! Jag kommer aldrig klara det. Eller... Jo, det kommer jag. Det blir till att lida men "ska man vara fin får man lida pin".
     Imorgon har vi idrott så då är det dans. Vi "visa upp" våran dans igår så vi är redan klara tror jag. Men vi kör väl dansen några gånger till. Efter skolan så ska jag hem och klockan sex är det badminton. En kompis skulle på en work shop imorgon men det blev ändrade planer tror jag. Det betyder att hon ska på träningen och då kan vi träna inför helgen!
     Har längtat ihjäl mig efter den här helgen. Det är en badmintontävling i Sandviken som heter Stålfjädern. Förra året spelade jag också. Jag spelade singel, dubbel och mix. Heter det mix eller mixt? Låter som att alla säger olika ju... Men anyway, jag ska spela dubbel med samma kompis från min klubb. Förra året spelade jag mix med en kille (obviously) från nån klubb i Karlstad tror jag... Han var ett år äldre än mig, eller är ett år äldre än mig. Så han spelade i U15 förra året och jag gör fortfarande det men jag trodde att han skulle spela i U17 nu då men nejnej, han ska spela i B och alltså inte i samma hall som mig. Men det är i samma som min brorsa så jag kanske kan säga hej ändå. Nu hade jag anmält mig öppet igen (att man kan hamna att spela med vem som helst) men det fanns väl inte tillräckligt med killar som hade anmält sig öppet om det ens var någon, så jag får inte spela nå mix då. Men det får väl gå bra i dubbel och singel!
     Jag blir inte alls sur om jag förlorar. Jag ska göra mitt bästa och mer kan jag inte göra. Jag har haft en skada som äntligen börjar bli bättre. Med den så kunde jag inte träna på nästan hela hösten vilket har "försämrat" mig lite medans andra har tränat och tävlat och blivit bättre. Jag hoppas på att vinna någon i singel men får se! Det är iallafall kul att spela. Jag bryr mig egentligen inte om jag vinner eller förlorar utan jag vill bara spela matcherna...
     Nu ska jag sova så att jag kan göra engelska läxförhöret imorgon! Sov gott och ha en underbar morgondag! Den dagen ska bli tusen gånger bättre än den här dagen! Kram<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar