torsdag 23 januari 2014

Måste bara älska att träna!

     Det har varit en perfekt dag. Det har varit bra precis hela dagen! Då kan man lägga sig på kvällen och tänka: "Idag har varit en bra dag, jag ska göra morgondagen tusen gånger bättre!". Jag hade tyvärr inte den träningsvärk jag ville ha såååå, jag körde lite hårdare på gymmet idag. Jag ökade lite vikter, gjorde mer övningar osv. Tiden försvann superfort, då vet man att det är kul att träna. Jag längtar tills jag får träna nästa vecka igen. Fast inte för mycket, imorgon är det badmintonträning och det är ju också roligt, på fredag har jag vilodag. Det är viktigt att vila emellan träningspassen. Det är klart att man kan träna varje dag men kroppen behöver 48 timmar att återhämta sig. Därför ska man träna olika kroppsdelar varje dag. Jag är ju bara på gymmet två dagar i veckan så det är okej att jag går igenom hela kroppen båda dagarna.
     Där vek jag av ämnet lite grann men det är viktigt och då vill jag gärna dela med mig så att ni inte skadar er själva. På lördag ska jag på badminton-tävling så det ska bli riktigt roligt! Badminton-träning är det på söndag igen och ingen träning på måndag. Vill ha något att göra på måndagar men får lösa det om ett tag. Nästa år har jag och min gym-kompis troligtvis moppekort så då kan vi börja gymma mera både före och efter skolan. Gymmet öppnar sju och skolan börjar halv nio så då hinner man träna en muskelgrupp. Plus att det är nästan inge folk där. Vi har jättelitet gym och enligt mig så är det för mycket folk om det är över sju stycken på nedervåningen (ett rum med maskiner kanske lika stort som ett klassrum) och ett mindre rum med bänkpress, en lös stång och en som sitter i två stänger typ. Sen är det ett pyttelitet rum med en boxningssäck. Så det är ganska litet. Men jag tycker att det är bättre än i Bollnäs bara för att där är det så mycket folk. Det behöver inte vara jättemycket folk hela tiden men jag trivs bättre där jag är nu.
     Om jag flyttar till en stad så får jag väl vänja mig vid ett större gym men det känns ändå helt okej. Jag trivs där jag är nu men egentligen så spelar det ingen roll för jag kommer ju börja trivas efter några gånger.
     För mindre än ett halvår sen hatade jag att träna och nu älskar jag det! Bara man kommer igång blir det roligt! Efter två träningspass så kommer det vara roligt! Det jobbigaste är ju att börja och framförallt att ta sig till gymmet i början. Nu bara längtar jag dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar