fredag 3 januari 2014

Nyårslöften!

Tänkte göra ett inlägg med mina nyårslöften. Jag brukar vara usel på att komma på bra och usel på att hålla dem. I år ska det gå, eller ja, år 2014 ska det gå! Let´s begin:
  • Börja träna oftare.
  • Börja äta fisk.
  • Bara dricka läsk en dag i veckan, max två dagar. Det finns vissa undantag som till exempel vid påsk och jul.
  • Inte äta snax på vardagar eller söndagar. Finns undantag som till exempel om vi ska kolla på film i skolan och får ta med oss godis, men inte bara ändå.
  • Inte äta godis. Det finns nästan inget godis jag gillar så då tänker jag inte äta nåt, inte ens kola. Det som jag får äta är då: popcorn, chips, knäck och kanske något annat sånt där sött/salt. Och jag får äta på planet till och från Nya Zeeland.
  • Inte slösa pengar på onödiga saker, handla som jag gjorde förut. Alltså fundera på om jag ska köpa det och kommer fram till att inte köpa.
  • Lägga till bilder till flera inlägg här på bloggen.
  • Blogga varje dag om det finns möjlighet. Kan liksom inte blogga om det inte finns internet...
  • Fixa moppekortet.
Ja, det blev en del men det är nödvändigt! Jag behöver lite löften att hålla. Jag är inte en sån person som inte håller saker som jag har lovat men nyårslöften är det väl sådär med eftersom jag har lovat det för mig själv. Men nu kan hela världen veta vad jag har lovat mig själv. Jag har några löften till men dem håller jag för mig själv. Alla behöver ju inte veta allt... Men det kanske finns nå mer som jag har glömt för tillfället som jag tänkte berätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar