tisdag 21 januari 2014

Profildag

     Vi hade ju profildag idag och då var vi i Bollnäs. Det var faktiskt roligt. Vi började med att stå ute och frysa i typ en halvtimme, sen åkte vi tåg i tio minuter. Tolv personer, om man räknar med läraren, skulle ta en buss till Heden först och egentligen var det inte jag och två kompisar men vi åkte med ändå. Tydligen så hade de andra glömt att de skulle skynda sig dit så då kunde vi åka. Sen satt vi i några soffor tills de andra kom. Heden är ett ställe med lite olika byggnader. Det finns en liten teatersal eller scen vad man nu ska säga och där är ju esteterna då. Det finns en danssal. Där är esteterna som dansar och även dansoteket som har träningar på kvällarna. Två av mina kompisar dansar där och jag har gjort två gånger, men en av kompisarna har en egen dansgrupp också. Men anyway, när resten kom gick vi in och kollade på när estet-treorna hade lektion. Det såg roligt ut!
     Sen gick vi ut och väntade på bussen och åkte in till stan igen. När vi kom dit gick jag och sex till plus en lärare till en konstutställning och sen gick vi till biblioteket. På biblioteket gjorde vi ingenting så det var inte så kul men vi fick vara inne iallafall. Sen skulle vi gå ut igen och gå till nåt som hette Lokomotiv. Det var så kallt att gå! När vi äntligen kom fram så visste vi inte riktigt vart vi skulle gå så vi fick vänta ett tag och när vi kom in var det ju ingen värme såklart. En annan grupp var inne i ett rum just då så vi fick vänta där det var kallt ett tag. Sen fick vi komma in och då var det jättevarmt där istället men jag frös ändå hela tiden. Men det var jättekul även om jag frös fast det var varmt. Vi fick lära oss lite om hur man knäpper kort bra. Hon som vi lyssnade på har en blogg som ni hittar här om ni vill se lite bilder.
     Sen var det ut i kylan igen! Då gick vi till resecentrum och satte oss där. Ganska precis när vi hade kommit ut kom tåget så då satte vi oss där. Vid det laget kunde jag inte känna öronen om jag nöp i dem. Vi kom tillbaka till skolan typ tre så då gick jag upp och hämtade väskan och vantarna som jag hade glömt på skolan... Sen åkte jag hem. Snacka om skönt att vara hemma. Men jag har lärt mig lite idag iallafall, så det var ju roligt fast jag frös. Vi hade visst inga fler lektioner än det så det var ju bra.
     Nu försöker jag leta efter nåt ställe där jag kan praoa. Jag tycker det är roligt! Jag har bara praoat två dagar tidigare. Jag kunde inte vara på ett ställe båda dagarna så det fick bli två ställen. Nu vet jag inte riktigt vart det blir, vi ska ha måndag till fredag nu. Får se hur det blir.

Alltid favoriter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar