söndag 12 januari 2014

Dag 23 - Ditt favorit-smink

Jaha. Nu kommer vi till sminket här också. Jag har nog inget speciellt märke som jag gillar extra mycket. Men annars så gillar jag nog mascara och concealer mest.
     Jag tänker faktiskt förklara nu vad det är om någon som läser inte vet. Ni som redan vet kan ju skumma igenom texten och hoppa in när jag börjar prata om annat igen. Mascara (uttalas maskara) är det som man har på ögonfransarna. Jag har sju stycken mascaror vilket inte är så bra för vissa torkar ut ganska snabbt. Av olika mascaror får man olika effekter på fransarna. Av vissa ser det ut som att man får jättelånga fransar. Av andra kan det se ut som att man har ganska tjocka fransar eller jättemycket "hårstrån". En concealer (uttalas konsiler) har man under och/eller runt ögonen. Det är för att täcka över mörka ringar, blodådror och annat omkring ögonen. Vissa använder det till att täcka över annat i ansiktet till exempel finnar. Det finns produkter speciellt för det också men det tar jag inte upp här. Jag är väldigt blå-färgad på sidan av näsan/mellan ögonen och lite under ögonen. Då får jag det övertäckt med en concealer.
     Men jag tror att jag gillar dem produkterna mest. Det jag använder mest av det är "Fit me concealern från mabyelline new york" och "the rocket volume express waterproof mascara från mabyelline new york". Jag blir lätt tårögd av kyla, värme, blåst, olika kännslor o.s.v. och då är det bra att ha vattenfast mascara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar