torsdag 16 januari 2014

Vi drar till fjällen...

     Inlägg via datorn! Yeeey!!
     Inte gjort något speciellt idag, bara gått i skolan. Imorgon åker jag till fjällen och jag tar med systemkameran! Det blir väl mest bilder på kvällen. Det ska vara skitkallt men får väl vila mycket. Jag åker både snowboard och slalom. Det finns speciella skidor som jag inte kommer ihåg vad de heter. Men min kompis som inte är lika van som mig att åka (hon lärde sig får några år sen och jag åkte första gången innan jag var ett år...) och hon har såna skidor och mina är lite lättare att åka på så vi brukar byta. Jag tror inte att det blir nå snowboard eftersom det ska vara typ tjugo minus.
     Nu har jag kommit in på sy-svängen igen. Det är nog det som det blir. Design-gymnasium. Det är något som jag verkligen vill och tycker är roligt. Jag älskar mode och sånt men på ett annorlunda sätt. Jag följer inte modet som det är just nu känner jag. Vad jag ser som "inne" just nu är väl mest jeans. Jag tycker att det är snyggt med jeans men jag gillar inte att ha det själv. Jag gillar mer tights och strumpbyxor. Det jag vill designa mest är väl hur tights ser ut och klänningar och kjolar. Jag älskar att sy klänningar!
     Mitt hår är i centrum för mig just nu! Jag vill att det ska växa och bli så fint som möjligt. Jag är egentligen ganska nöjd med mitt hår men jag vill ha det längre! Jag vill ha stort, långt hår. Jag funderar på hårförlängning, löshår eller hair extension, vad man nu vill säga, men ska fundera ett tag till. Jag har än så länge bara pratat med lite kompisar. Det kanske verkar som att jag tar det som en jättestor grej men det är mest på grund av pengar och det. Det kostar ju några hundra och då kan man ju tänka, behöver jag det? Nej, det är inget som jag behöver precis. Vill jag verkligen ha det? Ja, men jag vet inte om jag ska ha såna som sitter i hela tiden eller som man sätter i nya per dag än. Är det värt det? Vad jag känner just nu så ja, men vill kolla vad flera tycker först. Det är ju i slutändan jag som bestämmer men vill ju kolla med mamma till exempel. Kommer jag använda det? Ja, absolut! Skulle jag kunna göra något bättre för pengarna? Kanske. Men jag är ganska nöjd med det jag har just nu. 
     Anledningen till att det blir så här är på grund av vad det kostar. Jag vill fundera ordentligt först så att jag inte köper något för ganska mycket pengar och sen inte använder det. Vill som sagt prata och tänka igenom det ordentligt. För köper jag så vill jag ju ha ett helt sett. Vet dock inte om jag ska ha såna som man sätter på varje dag eller med vax som man sätter på med någon värmetång. Får fundera ett tag till.
     Nu ska jag sova. Har varit trött hela dagen. Och eftersom det är med datorn blir det bilder! Yeey! Jag tror att fotografen är Mimmi men är inte säker. Jag kan inte komma på nån annan som var hos mig när jag hade på mig dem här kläderna. Jag hade det på julafton men hade det nog när hon var här också. Plus att vi höll på med våra systemkameror.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar